Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Onsdag

Kategori: Allmänt

Åå nu är jag mätt!! Blir lite för långt mellan måltiderna på onsdagar, vill ju inte äta för mycket innan vägning och sen dröjer det ju ett tag innan man kommer hem! Och var tredje  vecka när Erik jobbar eftermiddag så hämtar jag Elias och Ida hos svärföräldrarna och då hinner jag inte äta förrän jag har lagt alla tre barnen... så idag blev det inget förrän 20:40!! :/ En stor smörgås med rejält med avokado på och så en liten skinkskiva. :) 11 points men såå gott! Avslutade med en stor skål med jordgubbar med lite rabarber-kesella på toppen! :)

Vägningen gick väl bra... höga krav som vanligt så jag är inte supernöjd, förväntar mig mer efter en så bra vecka... -0,6 bidde det iaf!

Tror inte jag har berättat om att den senaste månaden har jag haft hälsobingo här hemma! :) Kära Karin på Viktväktarna hade gjort i ordning ett rutsystem på ett papper med olika "utmaningar" i varje ruta och under en månad skulle man kryssa så många som möjligt. Kunde vara saker som: Provat en ny grönsak, gått barfota ute, tränat med en kompis mm mm
Lite skoj som får en att tänka lite mer på sig själv. :) Idag var det iaf dragning och jag blev stolt "vinnare" av 2 paket VV-popcorn (eget vinst-önskemål) :)

Ofta på onsdag-kvällar så har jag ätit väldigt onyttigt OCH choklad och struntat i att räkna och skriva, men nu är det andra bullar som gäller och inte nog med att man känner sig duktig och glad när man håller sig till pointsen, äter bra och skriver upp det man äter man känner sig oxå VÄLDIGT extra-glad när man klarar av att handla utan att rycka åt sig nåt "dumt" från hyllorna (typ choklad, vitt bröd, fikabröd)


Många i VV-gruppen som jag går i som tycker att jag ska ta över efter Karin (igen). För att jobba som VV-konsulent så måste man vara egen företagare, och det var en stor anledning till att jag slutade förra gången. Väldigt mycket papparsjobb och redovisningar till skatteverket och så har man bara en ort så är det så yttepytte litet. OM VV skulle gå med på att anställa mig istället (som det var "förr i tiden") så skulle jag nog göra det igen... Flera 'damer' på mötet idag sa idag att dom skulle maila och ringa VV och säga åt dom att ställa upp för orten och anställa mig som konsulent! Så snälla som tycker att jag passar till det! Det värmer! :)

Kram på er// Anna

Har ni frågor eller funderingar som ni vill ta lite mer privat så finns jag även på mailen: [email protected]

Kommentarer

  • Pia säger:

    Roligt med vinst på bingon... Grattis!!

    Håller med alla om att du skulle passa som anställd konsulent!!!

    Sov Gott. Kram <3

    2011-06-15 | 22:02:46
    Bloggadress: http://bredbacks.blogg.se/

Kommentera inlägget här: