Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Vägning i morgon...

Kategori: Allmänt

...Och det känns KANON! :) Har varit en jättebra vecka. Såå glad över att jag har fått så mycket energi och ätit så mycket god och nyttig mat!! Jag har inte tränat så mycket, men både igår och idag har jag kommit ut iaf med vagnen framför mig och Idag i pulka bakom! :) Underbart att röra på mig igen! Har varit så låst när det har varit så mycket snö, har inte funkat med barnvagn. Nu är det isgator istället, livsfarligt, men det går iaf att dra vagn! :)

Vår dator är inte riktigt frisk så det är därför jag inte är aktiv på bloggen varje dag, som jag skulle vilja...

Propoints-programmet då.... Ja, för mig är det inte så stor skillnad, förutom att jag måste lära mig de nya pointsvärdena... Nyheten veckobonus använder jag mig inte av. Jag får ju äta så många points varje dag ändå (och festligheter tar jag mig inte ut på nu). Likaså motionspoints, behöver jag inte räkna. Dom pointsen är bara bonus! ;)
Mycket är ju detsamma, så jag kan tycka att det var lite onödigt av VV att byta, men förstår ju också att det kommer nya forskningar hela tiden och att man måste "hänga med".
Det ska bli intressant att få mer material i morgon och mer att läsa!!!!

CHOKLAD OCH LÄSK!!! Ja, det är dom största bovarna till min övervikt! Har inte ätit NÅGOT sådant den här veckan!!! INTE ENS SAKNAT DET!!!! O`BOY är också en skurk, då jag kunnat dricka en LITER till frukost VARJE morgon! INTE SAKNAT DET HELLER!!! :) :)

Barnen ville ju då ha lite lördagsgodis, jag vägrade köpa choklad. Köpte en blandpåse med skum och gelégodis. Blev lite sugen och kollade i butiksguiden: "Lösgodis utan choklad..............1 påse..............100g.........9 Propoints" Stod det där! Åhå, tänkte jag! En HEL påse! Vägde upp 100 g i en skål! Och HERREGUD!! :D Lite bottenskrap blev det, typ! Väldigt missvisande att skriva "en påse" tycker jag. ha ha

Ätit mycket god mat som sagt.. Allt från smaskiga köttfärsbiffar till saffranskyckling, underbar lax, tortillas och tunnbrödrullar! :)
Jag SKA börja lägga ut recept här på bloggen, det ger såå mycket motivation, allt kommer!! Ska bara få in rutiner och så, så jag hinner få in allt under dygnets 24 timmar! ;)

Nu kom maken hem från jobbet och det är dags för min "skönhetssömn" ;)

På återseende efter vägningen i morgon!

// A

Kommentarer

  • Pia säger:

    Låter som en toppenvecka :o) Ska bli så spännande i morgon...

    Kram o GodNatt

    2011-01-11 | 22:22:24
    Bloggadress: http://bredbacks.blogg.se/
  • Mian säger:

    Bra jobbat! :-) Måste vara underbart o känna energin komma tillbaka! O du...hör av dig om du vill ha promenadsällskap dagtid eller kvällstid. Jag kommer inte ut på egen hand...kram o lycka till dig imorgon!

    2011-01-11 | 22:24:18
    Bloggadress: http://mittlivochminvardag.blogspot.com
  • Mikaela säger:

    Åh vad roligt för dig har faktiskt saknat dina inlägg. Tippar på att du gått ner 2,3 kg.

    Längtar efter bra tips på recept, mer sånt. Har du det lätt-tillgängligt så får du gärna maila det till mig.

    För mig har det gått bra, 16 veckor utan cigg, 15 dgr utan godis och träning såsom löpband, crosstrainer lite styrketräning har jag kommit igång med, och igår mitt livs första spinningpass. Och vad visade vågen idag efter 2 veckor, jo plus minus noll!!!!!!!Blev så ledsen. Så recept-tips önskas......kram

    2011-01-12 | 10:50:01
  • Johanna säger:

    Va skönt med ny energi!

    Jag är i startgroparna, igen, med VV. Ska suga på karamellen två veckor till ungefär innan jag beger mig för inskrivning, igen... :)

    Men det vore roligt om du lägger in nå recept ibland, man behöver alltid lite tips :)

    Ha de gott!

    2011-01-12 | 17:01:42
    Bloggadress: http://www.detsomhanderhosmig.blogspot.com

Kommentera inlägget här: