Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

SLASK...

Kategori: Bilder

...Fruktansvärt på vägarna nu, höll på å fastna rejält i morse när vi skulle till skola och dagis...
I går var vi som sagt till "snöplaneten" en sväng (det regnade så det blev inte så länge) STOORA berg med snö. Både barn och hundar klättrade som galningar! :)




Känns som att jag lever på wokgrönsaker nu (med tillbehör såklart). Är SÅ gott!!! :)

När jag inte vet vad jag ska hitta på till lunch så blir det min variant på snabbmat. ;) I med lite wokgrönsaker i pannan, in med en laxfilé (6pp) i ugnen (fryst funkar) ofta har jag även lite pasta i kylen (85g spagetti=3pp).

Blandar sen ihop allt i med lite vatten, soya och sweet chilisås (1msk=1pp), lite smulad fiskbuljongtärning.

Idag struntade jag i pastan, blir lika mätt utan och tillsatte lite strimlad vitkål istället. Nam nam..
Bilden är från förra veckan, då blev det både lite pasta o lite fetaost. :)



Gillar ju även att göra i ordning en fin frukost att njuta av (ÄLSKAR FRUKOST). Det är helt otroligt så färglöst man äter när man äter onyttigt!!

7 pp


Hoppas nu att plusgraderna håller i sig så vägarna kommer fram. Vill verkligen ut på promenad!!
Ska bli spännande o se vad vågen visar på onsdag, blir alldeles för lite motion o motion som är det bästa mot sötsug! I lördags hos svärföräldrarna så blev det ju lite fika och även en lite skål med glass efter maten. Jättegott, verkligen. MEN vilket sötsug jag hade i går (dagen efter)!!! Mådde riktigt dåligt ...hua...Var det värt det då???!!!!?!


I övrigt så har ju min lilla tös klippt av sig håret! Hon skulle se ut som mamma! :)


Leker häst. <3

(Klickbara bilder)

Och den gladaste bebisen i Sverige, växer så det knakar! Han blir 4 månader på lördag!!!



Nu ska jag göra matlista för hela veckan, för jag har haft så dålig fantasi på sistone och vi behöver verkligen handla...om jag lyckas komma ut med bilen igen, i slasket....


Ha en bra dag, vänner!!!!

// A

Kommentarer

  • Bettan säger:

    Ja, trökväder är det!!! Jobbig tid innan det blir bättre nu känns det som :(

    Kollade på den där dressen sist jag var till Valbo, den va ju för tuff. Hoppade över den då jag tror att Harry skulle bli hämmad av den. Kryper bäst utan byxor än så länge :)



    4 månader! art tar tiden vägen??



    Kram kram

    2011-01-17 | 15:53:28
    Bloggadress: http://gustavpers.blogspot.com
  • Pia säger:

    Härliga bilder av en härlig familj!!

    Duktig du är med maten... jag kommer inte igång med nyttigheter efter helgen :(

    Ha det så bra... Kramar / Mamma o Mormor

    2011-01-17 | 22:14:23
    Bloggadress: http://bredbacks.blogg.se/
  • Linda säger:

    Du är så himla duktig tjejen!!

    Rätten med wookgrönsaker, lax o feta ser riktigt smaskig ut !! :P

    Å jag är också en frukostmänniska, skulle kunna bo på hotell för en ´natt bara för att få frukosten :D

    Så fina dina barn är och Oscar har ju blivit så stooor!! Super söt! :)Längtar till vår lilla tjej nu !

    kram

    2011-01-18 | 08:19:23
    Bloggadress: http://bidrottning.bloggplatsen.se
  • Mikaela säger:

    Mums med lax och wookisar, hm fetaost över, verkar gott måste testa...Lycka till imorgon, vad var det jag tippade på, 1,7 kg ner var det va. Kanske 2,2, ha ha... kanske kommer tippa här varje vecka, vad vinner jag??? :)

    2011-01-18 | 13:26:13
  • Johanna säger:

    Grattis till dina minus tjejen!

    Åh va gott det ser ut med woken, måste jag prova!

    Ta hand om dig.

    Mvh JOhanna

    2011-01-22 | 20:21:45
    Bloggadress: http://www.detsomhanderhosmig.blogspot.com

Kommentera inlägget här: