Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Mycket i huvudet som ska in i bloggen!

Kategori: Allmänt

...Ja, har gått flera dagar nu och "kommit på" saker som ska in här i bloggen, men inte fått tiden att räcka till med mycket på dagordningen och en seeg dator! (Går ju liksom inte att kasta in ett "snabbinlägg")...

I torsdags blev det en heldag i stan med min kära Linda! Hittade ganska mycket kläder till alla tre barnen! Mest ekonomiskt blev det inne på Cubus där jag sprang på en vårkappa, munkjacka och tunika till Ida och en skjorta till Oscar för totalt 246 kronor!!!!! Skapligt tycker jag! ;)
Lunchen blev mindre bra! Såg och lät så gott ut med bakad potatis med skagenröra, kollade i butiksguiden och insåg att jag skulle få "punga" ut med 22 points!! Men jag gjorde det, var jättegott och blev jättemätt, men ångrade mig sen när jag fick JÄTTEONT i magen!! Hade vant mig av med så mycket fett på en gång! Aj aj sa magen då!! :/

I fredags fyllde min kära make, Erik, 31 år! Idag, måndag har hans föräldrar 30-årig bröllopsdag!
Så för att fira dom alla tre lagade jag 3-rätters a la VV då! :) (recept kommer ikväll)
Måste också få skryta med att jag gjorde en gräddtårta också som funnits i kylen fredag-söndag och jag har INTE rört den! Inte ens ett slick på vispen när jag gjorde den! STOLT! :)

Sen har en del tid också gott åt till att grubbla...över amning! Jag har mjölk, men inte så mycket som Oscar vill ha. Nu börjar det gå så långt så att amningsstunderna inte är så mysiga längre, för han blir så förbannad! Tycker inte att det är något fel med tillägg (och jag har ju helammat ett bra tag nu), det handlar snarare om att jag är en hönsmamma som har svårt för att klippa navelsträngen! :)

  


Ordentliga promenader på 50 minuter både igår och idag! Skönt och svettigt men känner av benhinnorna en del!!
Skönt att röra på sig efter en god frukost!


Idag blev det paj med varmrökt lax till lunch! Såå gott! (recept ikväll) och till middag blir det nog kycklingfilé med tzatsiki!!

Har säkert glömt nåt som jag har tänkt skriva om men det kommer kanske senare! :)
Men som sagt så kommer det en hel del bilder och recept ikväll efter barnen somnat!! :)

Välkomna åter!!

Kommentarer

  • Mikaela säger:

    Ja det är synd att din dator är lite seg, är kul att läsa din blogg a la hälsa/familjeliv.

    Var och vägde mig hos vv iförmiddags, -1,9 kg på 6 dgr. Nöjd:)

    2011-01-24 | 15:44:05
  • Anna säger:

    Toppen Mikaela! Bra jobbat!

    2011-01-24 | 16:07:33
    Bloggadress: http://annaspoints.blogg.se/

Kommentera inlägget här: