Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Datorer ska bara funka!!

Kategori: Allmänt

... Ja, all elektronik egentligen!! Sitter nu hemma hos svärföräldrarna och lånar deras dator för att få in nåt inlägg i denna blogg som säkert alla lessnar på för att jag skriver att det snart ska komma inlägg och så kommer inte ett skit!!! :( Tog tom med kameran för jag tänkte lägga in lite bilder och recept. Men jag får försöka med det där hemma på den seeeeeega datorn, för det gick inget bra på den här det heller....

Nog om det! :)

Jag sköter mina points! Går och känns jättebra! Har lite svårt att få i mig alla eftersom jag ska äta hela 54 propoints varje dag (med tanke på att jag helammar också, blir som en mjukstart kan man säga). Fortfarande inte så mycket motion. Men rör mig mer hemma och har städat som en galning senaste två dagarna! :) Det får komma när det kommer med motion, jag VET ATT den kommer! Allt blir ju enklare när det inte är så mycket snö, känns det som.

Det slog mig häromdagen när jag skulle äta frukost, vilken otroligt vacker frukost det var. Juice, grovt bröd med skinka tomat och gurka, en klase vindruvor och en kopp te. Mycket fina färger!! :) Förut var det O´boy med vitt bröd med bara smör på, inte så mycket färger där inte! :)

I dag skulle vi bara äta lunch hemma eftersom vi äter middag här hos svärföräldrarna, men det stod TOTALT still i huvudet på mig. Visste inte alls vad jag skulle hitta på! Och frågar man gubben om han har någon idé så får man till svar: - Vet inte, nåt gott!!!'
Jo, nåt gott vill väl jag också ha.... skrapade ihop lite rester i kylen till slut så det blev spagetti och tonfisksås till mig potatis och kassler till gubben och pannkakor till barnen. Kändes som att man "kokade soppa på en spik". :D

Idag hämtade jag också ut ett paket som hade kommit. Vi håller ju på och fixar lite i vårt kök så ett nytt insynsskydd dit hade jag beställt, det kostade ca 250 kr, men på designonline har dom ett minsta ordervärde  på 350 kr...Hmmm, tänkte jag, vad ska jag då hitta på... Det mesta är väldigt dyrt där, men tillslut hittade jag ett set med en tekopp med tekula och kakburk som var jättefint. Jag behöver en ny favoritmugg, så den fick det bli. :) Nu när jag öppnade paketet blev jag INTE besviken! Det var jättefint, alltihop! Men jag blir nog ändå inte stammis på designonline.se! ;)

I morgon ska det bli lite varmare så hela familjen siktar på att gå en promenad till stället där dom dumpar all snö som inte får plats på gatorna! "Snöplaneten"! :D Ska bli roligt o se barnen klättra omkring bland bergen!!

Nej, nu ska jag väl återgå till mina kära och försöka vara lite social! Ducka för alla erbjudanden om godsaker (jo jag har tagit en bulle OCH en pepparkaka), ni skulle bara veta vad min svärmor kan bulla upp! :)

Men tänk nu på att det är INTE mitt fel att det inte uppdateras som det borde!!!!! Jäkla datorer!!!!
Ska försöka få upp bilder och tips på lite gott senare! :)

Kram// A

Kommentarer

  • emeli säger:

    Hej anna! Gillar din blogg :) Ska oxå ta tag i kilona nu!! gått upp 17 kg som måste väck nu!! Kommer följa dig här och hoppas att du lägger upp goda recept snart :) //emeli

    2011-01-17 | 09:57:57
  • Mikaela säger:

    Usch för krånglande datorer, är så kul och inspirerande att läsa dina inlägg.

    2011-01-18 | 13:24:24

Kommentera inlägget här: