Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Vågresultat och stolthet! :)

Kategori: Allmänt

Hej goa vänner! :)

Gick faktiskt riktigt bra idag oxå! Vågen visade -1,1 kg, vilket betyder -8,7 kg totalt! Ingen motion på hela helgen så jag är väldigt nöjd med viktresultatet denna vecka! :)

En av nyheterna denna vecka var viktväktargodis som var riktigt mums!:) fyllda rån med segt skum och kolasås i!! 6 stycken för 30 kronor och STORA var dom. Mycket att tugga! Och det bästa av allt Bara 1pp/st!!!! :)

liten bild, men jag orkade inte leta efter någon större! :)


Stolthet var det ja! :) Nu har jag verkligen kommit in i det här med att skriva checklista! Jag har skrivit upp ALLT jag ätit i 5 veckor nu. Och det bästa med att få det till en vana är att man inte vill fuska! :) Man kan nästan inte fuska!
Idag var det ju tänkt att jag skulle unna mig CHOKLAD! För en stund så kom "gamla Anna" fram. Jag planerade att glufsa i mig 250 g choklad (min favorit: belgiska sjöfrukter), väl medveten om att det handlade om 39 pp!!
När jag sen stod på affären, efter att först stått på vågen och sen "rättat till" mitt låga blodsocker INNAN jag gick in på affären. Så var jag FAKTISKT inte ett dugg sugen på att äta choklad tills det nästan känns som att jag kommer kräkas! ;)
Jag köpte en kexchoklad och en liten mörk chokladbit i stället och var/är jätteöjd med det  OCH STOLT över mig själv!!! :)


Idag har jag och min kära, kära vän L planerat en liten mysweekend, bara hon och jag, i slutet på mars! Då tänkte vi åka till stockholm och gå på Romeo o Juia på Göta Lejon och sen sova på hotell! Hur mysigt som helst. Och det behöver vi båda två! Åker hellre på det än på mamablogg-galan. Tror jag laddar batterierna bättre på detta sätt!! Hoppas verkligen det blir av! :)

 

Nej, nu är det dags att sova! I morgonbitti är det några extra saker som jag ska komma ihåg! :) 
Sonen ska ha både skridskor och leksak med sig till skolan och dottern ska åka till dagis i pyjamas! :) Pyjamasparty med dans och popcorn står på hennes agenda! :)

Jag och Oscar ska göra ett premiär-besök på ortens öppna förskola! :)

På återseende snaart!
kram/A

Kommentarer

  • Bettan säger:

    Jag blir lika imponerad varje vecka Anna!!! Du är BÄST helt enkelt! WOW :D

    Kör du på i den här takten så :)

    Hoppas jag får se lite minus på vågen själv nästa gång. Kommer byta vägningsdag nu har jag bestämt. Från måndag till fredag tror jag det blir.



    Natti natti!



    Kram

    2011-02-09 | 22:28:14
    Bloggadress: http://gustavpers.blogspot.com
  • Pia säger:

    Tycker du är sååå duktig :o)

    Härligt att motivationen håller i sig!!



    Ha det så mysigt på öppna!!

    Kramar

    2011-02-10 | 10:05:14
    Bloggadress: http://bredbacks.blogg.se/
  • Mikaela säger:

    GRATTIS!!!!Du är sååå duktig, vet du det är inte långt kvar till dig första delmål. Åh vad man blir inspirerad. Din blogg är verkligen den bästa att läsa eftersom jag känner igen mig i mycket.

    Du får gärna dela med dig av vad du kan äta på en dag, skriver oxå upp allt och kanske äter hälften av VB och har endast nu gått ner 2,2 på 3 veckor.

    2011-02-10 | 16:44:33
  • Ann säger:

    Kassörskan på viktväktarna tipsade om att man kan värma de där kexen i micron några sekunder så blir det lite fluffigar och ännu godare. Jag har inte provat så jag kan inte säga om det stämmer. men kanske värt ett försök när din käke läkt och du kan tugga lite.

    2011-02-13 | 10:43:28
    Bloggadress: http://annsve.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: