Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

hmm..tuff dag..

Kategori: Allmänt

Har känt mig konstig idag...Ett otroligt, enormt sötsug bla... Efter drygt halva dagen kom jag på vad det kan vara:  PMS!!!!! :O Har inte haft "den tiden på månaden" sen december 2009!!! Har ju dragit ner rejält med amningen nu så det är ju inte konstigt, men ändå inte något jag ser fram emot!
Visar väl sig inom några dagar dock.... har iaf planerat in att äta lite choklad efter vägningen i morgon för att lugna kroppen lite! ;) Känns bra att planera in sånt så att det inte blir någon inpuls-grej för då blir det ju lätt alldeles för stora mängder av det!

Vågen i morgon alltså...får se hur det går! Har legat hela helgen i en envis förkylning. Man går omkring och är riktigt risig, men det bryter inte ut ordentligt! Hade varit bättre om man fick feber ett par dagar och sen går det över!
Har skött mina dagliga propoints och inte rört någon veckobonus eller motionspoints (som vanligt). Tycker inte att det är stor skillnad på det gamla och det nya pointssystemet! Gäller bara att vänja sig vid alla pointsvärden, dom börjar sitta nu men har dom gamla kvar i ryggmärgen så det kn bli lite galet ibland så att jag är tvungen att dubbelkolla! :)

Tuffa dagar för mina tre små hjärtan också...på olika vis. Oscar har varit lika förkyld som mig <3 (inte så konstigt med tanke på hur nära han och jag är varann dygnet runt), Ida har det kämpigt med en hel del trots!! Jobbigt både för henne och mig! <3 Elias har det jobbigt, till och från i skolan. Ska träffas o prata tillsammans med hans fröken i morgon! <3 Värker i mamma-hjärtat när det är tufft...och så tänker man på att han bara går i ettan oxå! Måånga år kvar i skolan!

Från det ena till det andra... Kollat en hel del på mammablogg-galan som jag såå gärna skulle vilja åka på, ett dygn i maj, men vet inte om det är möjligt (med tanke på gubbens jobb) och om jag klarar av att åka ifrån barnen OCH SÅ VET JAG INTE OM JAG KLARAR AV ATT VISA MIG BLAND SÅ MÅNGA MÄNNISKOR MED TANKE PÅ HUR JAG SER UT!! Vet inte hur mycket jag hinner gå ner tills dess...har blivit lite av en eremit här hemma med barnen senaste året!
Får se hur det blir, vet inte när det är sista anmälningsdag heller så...

Ikväll ska jag försöka komma isäng i tid. Såå trött! Sover som prinsessan på ärten nu med tre madrasser, men nu får jag iaf inte ont i höfterna och axlarna! :)

Natti natt, vänner!!

Kommentarer

  • Linda säger:

    Krya på dig ! Inte kul att gå runt o må halv dåligt, då är det som du skriver, bättre att bli liggandes några dagar.

    Vad jobbigt det låter med din äldre son:S Det är ju sånt man som mamma fasar för. Hoppas det löser sig då ni pratat med fröken.

    Kram

    2011-02-09 | 12:32:21
    Bloggadress: http://bidrottning.bloggplatsen.se
  • Mikaela säger:

    Lycka till ikväll:) Känner igen det där med att behöva visa sig ute, tyvärr jobbar jag ju varje dag så för mig finns inget alternativ...Hoppas allt löser sig för barnen med deras olika hinder.

    2011-02-09 | 18:33:36

Kommentera inlägget här: