Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

1 vecka utan att kunna gapa ordentligt, idag!

Kategori: Allmänt

...Ja, inte blir jag bättre i käken! Men efter att ha träffat två läkare som har sagt samma sak - käkledsinflammation - så tror man ju på dom!!! Man har ju ingen aning om själv! Och läkaren som jag träffade på akuten (som för övrigt var otroligt stressad) sa att han kände att det var en inflammation i käken!

DOM HADE FEL!!

Jag tycker att det här är skitjobbigt! Jag drömmer om mumsiga smörgåsar och smaskiga köttbitar! Saknar mat som man får tugga ordentligt!
Har ingen ork och är trött som ett as. Saknar motionen också...

Eftersom värken går ner när tabletterna verkar som mest så hade jag fortfarande lite misstankar om att det är visdomstanden som är boven... talade om för båda läkarna att jag första dagen trodde att jag hade tandvärk och sen inte kunde öppna munnen. BÅda två tittade ner i halsen (!) och sen var det bra...
Igår hade jag lessnat och ville iaf kolla visdomstanden för att om inte annat kunna stryka den!

Kom till tandläkaren och hon ser direkt att min visdomstand har växt rakt ut i kinden och jag har bitit mig i kinden ett tag... sår, inflammation och svullen!
Går nu på maxdos med både diklofenak och penicillin och på torsdag ska dom ta bort tanden!
Vilken resa!

För övrigt vill jag gärna ha vår NU tack! :)

Förlåt för min klagovisa, men jag vill både skriva av mig OCH komma ihåg detta! :)

På återseende! // A

Kommentarer

  • jenni säger:

    Vad bra att man hittade en orsak så att det onda kan försvinna! Du är jätteduktig som kämpar på!

    2011-02-18 | 14:14:34
    Bloggadress: http://jenniskrympa.blogg.se/
  • Mikaela säger:

    Men herregud, stackare. Usch för läkare som är stressade och inte gör ordentliga undersökningar, grrrr. Försök och ha en bra helg trots allt, kram

    2011-02-18 | 15:05:31
  • Amanda säger:

    stackars Anna!!!

    Lät inge vidare...

    tråkigt att alla läkare är så stressade o helst bara vill "bli av med en..."

    2011-02-18 | 19:38:56
    Bloggadress: http://amandahedesunda.blogg.se/
  • Anita säger:

    Stackars dig! Jag har oxå haft problem när mina visdomständer kommit fram. Men jag har trångt i munnen, så jag kunde inte gapa för att borsta heller. Så jag fick hål i dem, så jag drog bort dem hos tandläkaren efter hand som de kom upp.

    2011-02-18 | 22:55:22

Kommentera inlägget här: