Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Nu är jag redo!

Kategori: Allmänt

Nu är jag redo för att ta emot hjälp! Nu vill jag må bra och tycka om mig själv!
Läkartid inbokad på måndag! Då ska jag berätta hur mitt sockerberoende känns och att jag börjar bli rädd för mig själv. Att jag inte kan kontrollera sockerintaget!
Jag vräker inte i mig en massa mat utan jag kan äta choklad tex. under hela dagen för att hålla mig "hög", för att slippa baksmällan och abstinensen som kommer när sockret går ur kroppen.

Idag är det riktigt svårt att låta bli sockret! Socker-tröst är det min hjärna skriker efter idag!
En riktigt tung dag och tårarna har kommit i omgångar hela morgonen... Idag skulle min mormor ha fyllt 75 år!
Hon fattas mig! Jag saknar henne så det gör fysiskt ont varje dag. 2 år och 4 månader sedan hon lämnade oss! Alldeles för tidigt!
Hon var inte färdig här!!! Jävla sjukdom!!! Jag fick inte säga hejdå!!! Hon får inte skratta åt Oscars vildhet eller glädjas åt barnens bus!! Det är inte rättvist!!! Jag kan inte förstå att jag ska leva resten av mitt liv utan henne!!
Den fina människan har nästan lärt mig lika mycket som min mamma! Är fortfarande så många gånger som jag vill  ringa till henne, höra hennes skratt och få en fingervisning så jag inte går vilse i livet!!
Det ligger och pyr inuti mig hela tiden och jag måste få ut det här!!!! 
Jag vet, mamma, att det är tufft för dig att läsa, förlåt!!
Jag har namnsdag på mormors födelsedag! Sa grattis i mun på varann flera gånger minns jag!... 
Dagen blir lite ljusare av alla fina människor som bryr sig, allt ifrån att få sms ifrån någon som alltid minns min namnsdag, till den som finns där VARJE dag till svärföräldrarna som helt plötsligt dyker upp med 10 kg köttfärs i "namnsdagspresent"!!! :) 

Jag har ju vägningsdag på torsdagar och veckan som varit har gått riktigt bra, mycket pga att jag har världens bästa kompis som låter mig sitta hemma hos henne och plugga. Inte nog med att jag slipper (!) småäta jag behöver inte ha ångest över matteboken som ligger och ropar på mig här hemma och skriker på mig!! Aldrig med distans kan jag säga! Inte när man har småbarn!
Gick iaf ner 1,5 kg den här veckan. Det jag gick upp veckan innan!... Nu var jag precis under 90 igen... Vill aldrig mer se den där jävla nian!!!

Helgen är fullbokad så det är bara att braka ihop och komma igen!!
Kram på er <3

Kommentarer

  • Pia säger:

    <3 Massa Grattis på namnsdagen <3

    Ses 5.30 i morgon bitti :o)

    Kramen <3

    2011-12-09 | 20:26:05
    Bloggadress: http://bredbacks.blogg.se/
  • Tina säger:

    Hoppas det gått bra!!

    2011-12-12 | 15:38:14

Kommentera inlägget här: