Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Läkarbesök

Kategori: Allmänt

Ja, läkarbesök igår och det kändes skönt att berätta för en läkare hur jag känner.
Vi ska kolla hur min insulinproduktion ser ut. Skulle ta en massa blodprover, men när sköterskan kollade upp dom så visade det sig att jag måste ha varit fastande 12 timmar när proverna tas. Så från 19,45 i går till 7,45 fick jag inte ens dricka vatten.

 Proverna får jag svar på om en vecka, men när hon tog mitt blodsockervärde så visade det 6,0 och det var inte så bra. Förstadie till diabetes, kallas det. :/ Normalt ska man ha under 5,0 vid fastande och vid diabetes typ 7,0...

Doktorn sa det igår oxå att eftersom jag har missbrukat socker i åtminstone 10 år och riktigt illa på slutet, plus min övervikt så skadar jag mig själv så pass så jag gör så att jag får diabetes!
Väntar in svaren på proven, sen blir det ett glukosbelastningstest i uppsala. Det låter läskigt... Då pumpar dom in massor med glukos direkt i blodet i ena armen och sen tar dom blodprover ur den andra armen vid bestämda tider. Undrar hur jag kommer må av det. :/

Förutom sug, hunger och törst mår jag dåligt av att vara trött, agressiv samt värk och stel i kroppen....

To be countinued................


Kommentarer

  • Jessica säger:

    Är ju alltid skrämmande att få reda på "sanningen" även om man nånstans redan annat den. Oron att inte veta väger ju faktiskt inte upp vetskapen om vad de kan vara. Även om man gärna drar på de.. Vetskapen kan man ju faktiskt ta till sig o göra nånting åt.

    Hoppas att du får nån vetskap o att den inte är alltför smärtsam på vägen! Kram



    2011-12-14 | 00:37:08
  • Anita säger:

    Tittar in för att önska dig ett Gott Nytt År! Ha en fortsatt trevlig dag och kväll.



    Förstår att oron finns, men samtidigt är det bra om nu inte allt är ok. Att du får reda på det så tidigt som möjligt.

    2011-12-31 | 11:26:18
  • Tina säger:

    Hej! Hur går det för dig?? Hoppas att du mår bättre! Kram & god fortsättning!!

    2012-01-04 | 05:08:20
  • jessica säger:

    hoppas de gick bra :) lycka till kram

    2012-01-05 | 19:09:18
    Bloggadress: http://www.jessicalindell.blogspot.com

Kommentera inlägget här: