Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Reflektion

Kategori: Allmänt

Idag på mötet pratade vi om vad vi har bakom oss respektive framför oss. Tänkte inte så mycket på vad jag sa JUST DÅ, men nu efteråt har jag tänkt desto mer! Tog en promenad med hundarna direkt efter om då "poppade" det upp en hel del! Nu är tanken att jag ska försöka vara snäll mot mig själv, alltså ett positivt inlägg!... (får se hur det går da)

-Jag är stolt över vad jag vågade prata om på mötet (fast det bara var 6 personer där) att jag är elak mot mig själv och att jag VILL bli snällare och är rädd att denna mobbning ska gå ut över barnen så dom oxå blir elaka mot sig själva och får låg självkänsla!

-Nästa sommar kommer jag garanterat INTE vara mamman som står på sidan av vid lekparken eller nöjesfältet!!

- Jag VET att jag kommer klara detta! Det tvivlar jag inte en sekund på. Lite jobbigt att jag hela tiden ska jämföra med förra viktresan! Då rasade jag dom första 30 kilona på 5 månader! Går lite tyngre denna gång verkar det som...

- När jag har nått mitt mål, det är DÅ det riktigt svåra kommer! Den här gången vill jag leva med normalvikten och lära mig se mig så som jag ser ut. Inte vara "tjock i huvudet" som jag var förra gången. Då höll jag vikten i ca 1 år innan det bar i väg uppåt igen, inte en enda gång såg jag det som jag hade kämpat för!!! Nu när jag ser kort från den tiden är jag förvånad över hur bra jag då såg ut!

Idag visade vågen -0,2 kg och -16 kg totalt I morgon är det nya tag igen och mat och motionsplanering. Städning i morgon och handling på fredag! Har sagt det förr och säger det igen:

På´t igen ba!!!

Go kväll, vänner!
- Undrar hur mycket "träning" det behövs för att jag ska sluta säga bla. fetto och flodhäst till mig själv dagligen?!?!?

Kommentarer

  • Jenny säger:

    You go girl! Här har jag nu pausat lite för många veckor och vågen börjar ticka upp igen - nu gav du mig den sparken jag behövde för att inte börja ticka upp för mycket!



    Hihi lustigt med diskhon, vi har ju haft den 1,5 år nu, och älskar den fortfarande lika mkt som första dagen! Vi kalkar och rengör den med kalkosan så blir den som sprillans mellan varven!



    Kramar

    2011-04-27 | 22:11:07
    Bloggadress: http://www.jennyn.se
  • Pia säger:

    Tänker på Dig <3 <3

    2011-04-28 | 09:51:36
    Bloggadress: http://bredbacks.blogg.se/
  • Anonym säger:

    om du tillät din viktresa att ta längre tid kanske du inte kommer känna dig "tjock i huvudet" utan hänga med även mentalt. tror jag iaf=)

    2011-05-02 | 10:53:36

Kommentera inlägget här: