Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Frestelser och zumba!

Kategori: Allmänt

I går var det en matmässigt jobbig dag... Massor med frestelser och jag sa "Nej,tack" till både legymsallad, prinsesstårta, glass, muffins och tiramisu/glass igen!!

Extra jobbigt blev det för att jag inte fick i mig lagad mat till lunch och då sjönk blodsockret liite för mycket :/...

Men såå otroligt gott det var med fläskfilé och klyftpotatis hos svärföräldrarna till middag!! Men då var man riktigt hungrig och jag ansträngde mig verkligen för att inte överäta!

Unnade jag mig ingenting då?! Var jag så "tråkig"??! ;) NÄÄ, det är ju inte Anna!!

Första frestelsetillfället (legym, glass och tårta) så var jag faktiskt den som tittade på, jag åt iof en banan! :)
Andra tillfället (muffins) så tog jag en ballerina-kaka, 2pp och försökte njuta av den!  
Vid tredje tillfället   (tiramisu/glass) som oxå var dagens efterrätt, så var jag faktiskt nöjd efter den goda maten. :)

Sen på kvällen var jag såklart sötsugen och då (när jag hade kontroll) så såg jag i checklistan att jag faktiskt hade några points över, så då mätte jag upp liite lösgodis för 6 pp (svärmor vann ett litet påskägg med godis som vi fick med oss hem) och mumsade i mig framför tv:n. Hade jag tagit en tårtbit tex så hade jag inte vetat exakt hur många points det var och därmed inte haft någon kontroll över mitt intag. :)


I kväll ska jag prova på Zumba för första gången i mitt liv! Vi får väl se vad jag tycker om det. Känns lite jobbigt för att det är mycket folk och många som jag känner...men jag SKA prova!


På återseende snart/A

 

 

 

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: