Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Tjohej, vad tiden går!

Kategori: Allmänt

...speciellt när man har en liten kille som inte vill släppa tutten! :) Och det hade jag igår, heela eftermiddagen, han ville inte sova, inte ligga själv och inte sitta hos någon annan än mamma...därför hann jag inte med en uppdatering här som jag hade räknat med! :)

Gårdagens tre bättre val (blir svårt denna gång)
1. Skrivit matlista för hela veckan
2. Åt EN smörgås till mellis istället för tre.
3. har slutat helt med att ta en andra portion mat.

Gick bra hos distriktan igår. Kollade bara vikten. Oscar hade gått upp 470 g på en vecka och väger nu hela 4840 g!! <3

Idag är både Ida och Elias på skola/dagis, lite småorolig för Ida som är väldigt förkyld. Får väl se hur hon mår när hon kommer hem, hon har ju inte så långa dagar... <3 <3

Idag har jag tänkt å kolla lite i mina gamla VV-papper...tänkte köra lite med det gamla programmet tills det är dags att skriva in mig igen i januari, eftersom det inte finns någon grupp i Tierp längra och jag vill ha "min" Karin som konsulent så blir det nog Österby på onsdagkvällar för mig då. Så då kanske jag ska väga mig på onsdagar redan nu (fast jag vill helst inte väga mig alls som det är nu, blä)!!?

Ska snart ringa till banken och boka in en tid för o prata lite...VI ha nämligen bestämt att vi ska bo kvar i vårt hus! Vi har bott här i 4 år nu, varav det bara var första året som vi levde i nuet, efter det första året har drömmarna svävat iväg, om att bo på landet, bygga nytt, hit och dit har vi pratat hela tiden. Men nu har vi bestämt att det blir bäst för hela familjen om vi väntar med våra storslagna byggar-planer. Vi är fortfarande unga och sen kommer jag ha med tid för bygg-projektet, barnen kommer framför allt inte i kläm och vi slipper klämma in oss i en trea med 5 personer 2 katter och 2 hundar (vi skulle bo i lägenhet medans vi bygger).
Så nu ska vi fixa iordning lite här hemma och leva i NUET, ta hand om varann och njuta av småbarnsåren som aldrig kommer tillbaka.
Vi har faktiskt ett ganska fint hus (på insidan iaf, hi hi) Det ska göras om i köket och det ska sättas in en luftvärmepump...efter nyår blir det ytterligare rust och till våren en stor fin altan bla.!

Nej, nu ska jag rota fram lite VV-böcker...återkommer ikväll..

//A

ps. måste installera foto-programmet på den här datorn, så det kan komma in lite bilder här på bloggen!!

Kommentarer

  • Pia säger:

    Sicken kille att gå upp i vikt :)

    Skönt att ni tagit det beslutet!!! Huset ni bor är fint!!

    Vi tjatar på Karin... tror vi kan lyckas !

    Kramar

    2010-10-20 | 16:56:38

Kommentera inlägget här: