Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

redan onsdag.

Kategori: Allmänt

..dagarna rusar förbi! - 1 kg denna vecka... och då har jag ändå tillåtit mig själv att "fuska" en del! :)

Slutade dock med mina älskade pepparkakor, men har börjat med dom igen nu, för det är ta mig sjutton den enda som hjälper mig mot hård mage! Jag har provat ALLT annat, men pepparkakor är det enda som hjälper! ha ha

Den här veckan är det höstlov så Elias går bara på fritids mellan 9-12 varje dag, så vi har bestämt att vi ska hitta på något varje dag efter fritids och dagis! I går tog vi en promenad till farmor o farfar och idag har vi bestämt att vi ska åka ut till mormor o morfar och pyssla! :) Min morfar fyllde 80 år i går och på lördag ska vi fira honom, så vi tänkte göra fina grattiskort till honom idag! :)

Vi har fyra husdjur, 2 hundar (egentligen 3 men en bor hos svärmor)  och 2 katter, efter denna tidiga morgon är 3 av dom extremt billiga! Fy bövelen!!! Undrar hur livet är utan husdjur!! Har jag aldrig provat, och tror inte jag kommer prova på det heller.....
Det hela började ca kl 05:20, när Erik är på väg till jobbet. Han kommer alltid ner till mig och säger hejdå innan han åker (okej, han ger mig en puss och säger "älskar dig"), det hade han gjort och jag hörde hur han satt på sig skorna i hallen, sen kommer han plötsligt med snabba steg ner i sovrummet igen, säger åt mig att tända lampan och kastar sig sen ner på golvet! Och plockar upp en MUS som Våfflan (katten) har kommit inspringandes med! Svär över Våfflan och försöker somna om, Erik åker och jobbar, DÅ börjar Ivar (hunden) gnälla, skälla och leva f*n, blev mer eller mindre galen! klockan ringde kl 07.00 och det var dags att gå upp! Kommer till hallen och där sitter Måns (den andra katten) och morrar som besatt medans han krasar och smaskar i sig någon stackars byte BLÄ!! USCH! TVI!
Ja, mindre trvlig morgon alltså!!

Det går framåt i köket och det är så roligt, i dag blir det dock till o köra lite sopor för Erik, hålla undan lite! :) Längtar så tills det blir färdigt där inne!

Nu ska jag slutta "babbla" och mysa lite med Oscar innan det är dags att hämta mina två andra älsklingar!! :)

återkommer!

 

Kommentarer

  • Mian säger:

    Bra jobbat! =)

    Du, det finns en anledning till varför man väljer att INTE ha husdjur!=)

    Klart vi lär ta en fika (nyttig) någon dag, vore jätte mysigt!=) Kanske någon tisdag för då brukar Arvid kunna vara hos farmor på förmiddagarna?

    Förresten, ville du komma på Me&i party hos mig på onsdag 10/11 kl. 19?

    Kram så länge!

    2010-11-03 | 12:46:37
  • Anita säger:

    Grattis till minus på vågen!

    Det är därför våran katt (som flyttat in hos oss själv) blev innekatt. Jag kunde inte med att han släpade in möss och släppte inne.

    2010-11-03 | 16:06:41

Kommentera inlägget här: