Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

I går..

Kategori: Allmänt

...bidde det inget inlägg...var sååå trött och ammade konstant. Känns nästan konstigt att ha båda händerna fria för tillfället! :)
Idag är det fredag och Ida har fotografering på dagis! :)
Barnen brukar tycka om fredagar och fredagsmys, men nu pratar dom bara om i morgon, då dom ska sova hos farmor o farfar! Dom längtar som galningar. :)
Erik, jag och Oscar ska, i morgon,  fira min morfar som fyllt 80 år. Vi ska då äta 3 rätters på herrgården här i byn. Herrgården som var min arbetsplats i 1,5 år! Jag har inte satt min fot där inne en enda gång sedan min sista arbetsdag, den sista februari i år! Ska bli spännande och jag saknar den gamla byggnaden otroligt mycket!! Blandade känslor kan man säga.

Har börjat, så smått, planera Oscars dop också som vi har tänkt ha om ca en månad...hoppas det är möjligt den helgen jag har tänkt. Prästen som ska döpa honom (och jag går bara med på just denna präst), hon har döpt  både Elias och Ida och så har hon vigt mig och Erik. Så det är bara hon som gäller. :)

Vikten, maten och motionen då?!??! Mja... skulle kunna vara mycket bättre! Förstår inte varför den där underbara motivationen jag hade någon vecka bara försvann??! Puts väck, liksom! Och jag hatar framförallt mina ursäkter för att släppa efter på godis mitt i veckan. JAG SKA JU INTE!!! Den lilla detaljen skulle göra mycket för min vikt just nu, eftersom jag har så mycket att ta utav...

Dagens 3 bästa:

1. Fint väder idag!!

2. Köpte ingen choklad när jag var på affären idag, blir popcorn ikväll. :)

3. Idolmys med mina grabbar ikväll!! (Ida brukar ha somnat i den tiden)

Kommentarer

  • Linda säger:

    Trevlig helg önskar jag er !

    2010-11-05 | 15:03:32
    Bloggadress: http://bidrottning.bloggplatsen.se
  • Maria säger:

    Ja, varför är det så svårt att låta bli allt sött!?? Jag är verkligen sockerberoende, eller vad ska man kalla det.. det kanske är mer en vana för mig, jag vet inte riktigt, men jobbigt är det i varje fall. Visst jag kan tillåta att jag ska få äta godis en dag i veckan och då en helg dag, men varför är det så svårt att låta bli på veckorna.. när man ändå vet att man får till helgen???.. Dumt! Jag äter ju gott jämt, är det inte gubben som handlat hem nåt gott till mig (för att jag bett honom..) så bakar jag istället!.. socker, socker, socker.. :/ Nu kämpar vi så gott vi kan! :)

    2010-11-06 | 09:50:03
    Bloggadress: http://mammamariasblogg.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här: