Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Mumsig tacopaj! 4-6 port

Kategori: Recept

Det här var dagens middag i vårt hus, jättegott men mer populärt bland dom vuxna än hos barnen! :)




Pajdeg:
4 dl vetemjöl
½ tsk salt
2 tsk bakpulver
½ dl flytande margarin
1 ½ dl mjölk


Fyllning:
400 g köttfärs
1 gul lök
2 paprikor
1 påse tacokrydda (jag kryddade själv med svartpeppar, oregano, salt, pprikapulver och spiskummin)
1 dl vatten

Topping:
2 dl fraiche (jag använde 10% yoghurt)
2 msk majonäs
1 krm svartpeppar
1,5 dl riven ost
2 tomater

Sätt ugnen på 200 grader. Blanda ingredienserna till degen och kavla ut det tunt. Lägg den i en smord pajform och förgrädda 10-15 min. Hacka lök och paprika. Bryn färsen och löken i en stekpanna, häll på kryddorna, parikorna och vatten och låt småkoka i ca 10 min. Häll färsröran i pajskalet. Rör ihop fraiche, majonäs och svartpeppar. Bred blandningen över pajen. Skiva tomaterna och lägg ovanpå. Strö över ost och grädda ca 20 min.

Servera med sallad

Tips: Om man vill göra den lite festligare kan man sticka ner 8-10 nachochips vid servering :)

 

 

Kommentarer

  • Mikaela säger:

    Visst är den god, mums.

    2010-05-06 | 08:32:42
  • Smilla säger:

    Låter mums tycker jag. Den får vi prova någon dag. Hoppas allt är bra med dig och magen =)

    kram

    2010-05-07 | 15:45:11
    Bloggadress: http://www.smillasplats.blogg.se.
  • jessica säger:

    de lätt jätte gott =) mums..

    2010-05-09 | 18:21:00
    Bloggadress: http://www.jessicalindell.blogspot.com

Kommentera inlägget här: