Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Friiberghs herrgård...

Kategori: Allmänt

...var jättemysigt! Vi kommer säkerligen åka dit igen. Troligtvis i augusti i samband med min födelsedag! :)

Vi blev serverade afternoon tea när vi kom på eftermiddagen. Snittar, fruktsallad, chokladkaka m grädde, ostar, marmelader och en jättegod kokos-kola-kaka som var min favorit! ;) Efter det tog vi en härlig långpromenad genom den längsta ek-allé jag någonsin sett och solen glittrade mot isen på Mälaren (som sagt, vill verkligen se allt detta när det är grönt)!
Sen var det dags för en siesta på hotellrummet innan det var dags att göra sig ordning till middagen!
Där blev vi serverade en 4-rättersmeny med bla. Bakad anklever och ostbuffé. Varmrätten bestående av helstekt oxfilé med tryffelsky, ugnsrostade rotsaker och tapenade-potatis var kvällens höjdpunkt! Ville verkligen INTE att det skulle ta slut på tallriken! Desserten var en liten chokladpudding som serverades med kaffekrokantglass och körsbärsmarmelad, också riktigt gott fast jag inte brukar gilla kaffe-smak...
Mätta och belåtna drog vi oss tillbaka till rummet för att se slutet på melodifestivalen och sedan somna gott i kritvita sängkläder! (att "grannen" ovanpå snarkade nästan lika högt som min man var mindre mysigt men till slut blev det tyst) :)

I morse vaknade man av strålande sol och efter en dusch gled vi mot frukostbuffén, där det som brukar finnas på en hotellfrukost fanns, mina favoriter var nybakat bröd, färskpressad apelsinjuice och färsk frukt, medans Eriks favoriter var äggröra, bacon och prinskorv. :)

Sen blev det ännu en stros genom ek-allén innan vi gled hemåt till våra älsklingar! :)

En härlig liten paus blev det och kanske att det kommer upp någon bild under morgondagen, får se om datorn är med på noterna! :)

Hoppas ni alla har haft en trevlig helg!?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: