Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Jodå..

Kategori: Allmänt

... vågen visade - 1 kg. Kanske kunde det vara mer om jag bara fick fart på min mage!! :( Men, men...
Nu är det riktigt kallt och då kan jag inte ta ut Oscar i vagnen, och han har utvecklat någon sorts radar, så han blir helt hysterisk när "hans" tuttar är borta. :) Så då är det crosstrainern som gäller.....det tycker jag är sååååå tråkigt....så då blir det lätt så att latmasken i mig kryper fram.. :)

Oscar har förresten namnsdag idag, inget vi firar, men någon extra puss kan han nog få! ;) Var och vägde och mätte honom idag. Var jättelängesen sist, över en månad...ca 5 veckor tror jag. Oj oj vad han växer, vår lille dunderklump! 10 veckor gammal och väger nu 6720 gram och är 62 cm lång. Det betyder att från dagen då han föddes har han gått upp 3 kilo öch växt 11 cm!!! :)
Såg en 4 dagar gammal bebis i väntrummet och då såg Oscar jättestor ut! Min lilla bebis! :)

Min älskade Elias har det (som sagt) kämpigt i skolan, vill inte vara där säger han. Han är dock jätteduktig på lektionerna, men har ingen större lust att komma in från rasterna..... hoppas han snart mår bättre och vi längtar som tusan efetr jullovet nu!!

Lilla Ida har det jobbigt med eksem nu när det är så kallt... Elias har också alltid haft det jobbigt med eksem, men i år verkar det som att han har växt ifrån det litegrann iaf! :) Varför ska barnen ärva det dåliga oxå?!?! :/

Maken har jag knappt sett till sedan det började snöa! Han bara jobbar o jobbar. Han jobbar 3-skift heltid plus att han har egen firma på sidan om...

Börjar bli fint i köket iaf! :) Kära pappa har varit hit och hjälpt till lite så nu vet jag knappt vad jag ska fylla all förvaring med! :)




Hur går det för er med motionen i kylan?!?!

kram på er

Kommentarer

  • Jenni säger:

    Usch jag tar mig inte ut när det är så kallt....motionscykeln står där också och ropar efter mig...gillar inte kylan och vintern...

    Grattis till minuset på vågen!



    jenni

    2010-12-01 | 21:59:32
    Bloggadress: http://jenniskrympa.blogg.se/
  • Pia säger:

    Hoppas kylan slår sig så promenerandet går lite bättre!!!

    Kramar

    2010-12-02 | 09:23:42
    Bloggadress: http://bredbacks.blogg.se/
  • Ann säger:

    Killen växer!! :-) Jobbigt för Elias (och er också), hoppas det vänder snart!

    Bilder bilder bilder!!! på köket... Vill jag se!!



    Kram på er!

    2010-12-02 | 14:06:07
  • Lisa säger:

    Grattis till minuset. Själv har jag tagit lite jullov nu. Det är så gott med peppisar så den här månaden ska jag unna mig det och helt enkelt ge tusan i vågen. Tänker inte svulla men jag tänker inte ha dåligt samvete för att jag unnar mig lite extra.

    Jag har vips gått från att motionera 5-6 dagar till att röra på mig typ 1 (!) gång per vecka. Skyller på snön. Sambon är i snöröjarbranschen så det har varit många ensamma kvällar med två barn och då blir det inte så mycket fettförbränning. Men det ska bli ändring på det =)



    Lisa

    2010-12-03 | 22:45:30
    Bloggadress: http://lisashalsoresa.blogspot.com

Kommentera inlägget här: