Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

jobb, jobb...MEN...

Kategori: Allmänt

...jag tycker det är roligt!!! FASTÄN jag har gjort frukost till 35 pers, städat 18 rum och skurat 21 toaletter idag på jobbet!! Jobbar from 1/9 dagtid på herrgårn som frukostvärdinna/hotellstäd och trivs jättebra med det!!!

I helgen hoppar jag däremot in extra istället för en tjej som är sjuk, skulle egentligen ha varit ledig men jag får lite ledig tid i veckan istället! Så det är 7-14 lördag och söndag som gäller.

Klockan har ju ringt 04:40 varje morgon sen i tisdags, hängt på låset på dagis och fritids kl 06 när dom öppnar och sen susat till jobbet. Måste säga att jag har VÄRLDENS DUKTIGASTE UNGAR!!! Det har gått SÅ himla bra!! Och vi alla trivs med att jag är hemma på kvällarna.

Det är ju ett måste nu när Erik pendlar till Söderhamn varje dag. Och snart kommer han bo där uppe mån-fred varannan vecka för då börjar han 05:30 på morgonen. Och det är nog inte så kul att åka härifrån kl 04 på morgonen. :)

Småvalparna ute hos mor och far har nu blivit 8 veckor och det är dags att flytta. Alltid lite sorgligt när dom ska ge sig av!!

Lillaysyster bor och jobbar numera på hästgård i England. Vi saknar dig och hoppas att du har det bra och inte jobbar ihjäl dig!!!! :)

Nu ska jag och familjen ha lite fredagsmys!!

Ha det gott..// A

Kommentarer

  • jessica säger:

    Hej hej :)



    Oj va häftigt att Maja är i England och jobbar på en hästgård :) de va ju otroligt roligt :)



    Va du jobbar och jobbar, du är såå duktig :) kramar

    2009-09-04 | 19:23:07
    Bloggadress: http://www.jessicalindell.blogspot.com
  • Pia säger:

    Såå härligt med ditt jobb, lite fasta tider är alltid bra :o)

    Ja nu har fyra valpar flyttat :o( önskar dem all lycka i framtiden....

    Lilla syster har det efter omständigheterna bra.... Hon vet att vi tänker på henne.



    Pussa på mina härliga barnbarn Kramiz

    2009-09-04 | 20:27:39
    Bloggadress: http://bredbacks.blogg.se/
  • Elina säger:

    Nej jag tycker inte att det är svårt på jobbet. Jag tycker att det är jobbigast på kvällarna, inte alla men ibland. :(

    2009-09-05 | 17:43:04
    Bloggadress: http://ehlina.blogg.se/

Kommentera inlägget här: