Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Var är motivationen?!?!

Kategori: Allmänt

...Ja den frågan ställer jag mig just nu!...

Har jobbat kväll den här veckan (ledig idag) och har lördag-kväll kvar. Samtidigt har det kört ihop sig lite i privatlivet. Flera nära och kära som inte mår särskilt bra! Kombinationen sliter fruktansvärt och vad gör Anna då, när man är trött och mår piss?!?!

- JO, JAG ÄTER!!! :(

Det hela blir ju en ond cirkel, då jag bara mår bättre medans jag tuggar. När den korta "njutningen" är borta kommer ju den otrevliga "kompisen" Ångesten...
Vågen knallar sakta men säkert åt fel håll. JAG VILL INTE LIGGA 3 KG ÖVER MÅLVIKT!! Jag vill helst faktiskt ligga  2 KG UNDER, så att jag kan ställa mig på vågen med kanske både mat i magen och tunga jeans och ändå väga inom min målvikt! Det är min dröm OCH jag VET att jag kommer hitta den balansen med hjälp av det jag brinner för och tror på, nämligen Viktväktarna!
Om jag ska fortsätta och tänka lite possitivt (och det ska jag väl?!) så VET jag också att jag ALDRIG kommer gå upp alla mina 43 kg igen. Det kommer INTE gå så långt!
MEN, jag måste som sagt hitta motivationen och balansen igen!

Det jag motiveras av är:

* Att känna att jag har mer energi om dagarna.
* Att känna endorfinerna när jag tränar
* Att känna att jag är mer sugen på en fruktsallad med keso än på choklad
* Att känna att jag är lagom mätt under hela dagen!
* Att använda kläder i strl 38
* Att få köra igång med Viktväktarna som konsulent, otroligt peppande och jag vill ju också "leva som jag lär"


Så trots lite kalabalik här hemma och en del ibland på jobbet så MÅSTE jag försöka planera in tid för MIG SJÄLV!!...

........Önska mig Lycka till......



Kramar till alla Er duktiga!!!! // A

Kommentarer

  • Pia säger:

    Du vet att jag alltid önskar dig lycka till... Tänker..... Kramar

    2009-03-27 | 10:47:13
    Bloggadress: http://bredbacks.blogg.se/
  • Coyntha säger:

    Hej Anna! Jag förstår hur du mår. Men jag ser också att du är för stressad och trött. Jag har lite samma problem, för mycket jobb och för lite tid för att njuta livet med vad vi gillar.

    Först måste man prioritera. Vad vill du göra? Hitta tid för det!

    Att du inte sover och äter bra påverka hur du äter, hur du mår och mm.

    Jag fick hhjälp från en kostrådgivare. Hon gjorde en analys på hur jag äter.

    Bla skrev hon så här: när det gäller sömnen - varför sover du så lite? Vad gör du i stället? Se om det finns något du kan prioritera bort? Sömnen behövs för att återhämta dig mellan träningen men underlättar även viktnedgången...



    Det är viktigt att du ta det lite lugnare.

    Ha det bra. kram

    2009-03-27 | 12:06:32
    Bloggadress: http://www.coyntha.wordpress.com
  • Smilla säger:

    Självklart önskar jag dig massor med Lycka till! Jag tror att du kommer att klara det. Klart du kommar att ha tillgodo för både mat och tunga jeans vid vägningen. Fast känner så väl igen mig i att när inte allt är som man vill så är det lätt att man äter mer än man tänkt.

    kram

    2009-03-27 | 14:54:45
    Bloggadress: http://smillasplats.blogg.se/
  • Helena säger:

    Hej vännen!

    Klart jag önskar dig lycka till!

    Jag vet att du klara detta,så ta det bara lite lugnare & ta vara på dig själv lite...Man behöver inte göra alla måsten!!

    Ha en trevlig helg

    2009-03-27 | 15:28:39
    Bloggadress: http://Titti40.wordpress.com
  • Anneli säger:

    Önskar dig lycka till! försökt hitta egentid där du kan göra saker du tycker om! Och tillåt dig att hoppa över saker som faktiskt kan vänta!



    Ta det lugnt, man kan inte vara på topp hela tiden. Men jag har läst din blogg och det känns som du har haft väldigt mycket att stå i den senaste tiden.



    Lycka till igen!

    2009-03-27 | 16:17:28
    Bloggadress: http://tjockblirsmal.blogspot.com
  • Anonym säger:

    HEJ!



    Vi, mamma o pappa o moster och dom! Ett helt gäng! Vi åker hem på söndag igen! Härligt med semester! KRAMIS

    2009-03-27 | 16:44:53
  • Ingela säger:

    LYCKA TILL.

    Det här grejar du Anna. Vi vet att du kan.

    Våren är en mycket jobbig tid för många, det finns så mycket måsten.... Låt allt ha sin tid..

    Snart är det sommar och varmt, och med den kommer massor av energi och ork. Tillåt dej att ha en svacka. Du kommer starkare tillbaka, det vet jag.

    Kram

    2009-03-28 | 09:00:07
  • Jessica L säger:

    Jag önskar också lycka till :) Åh jag vet att fu fixar det :) du är ju otroligt duktig. Jag önskade jag var lika duktig som du.



    Du är kanon duktig!! =)



    KRAM

    2009-03-28 | 10:34:07
    Bloggadress: http://www.jessicalindell.blogspot.com
  • Linda säger:

    Klart jag önskar dig lycka till.

    Å jag vet att du fixar detta, det är bara lite mkt för dej just nu.

    Önskar jag var lika duktig som dej!

    <3

    Kram

    2009-03-28 | 20:03:15
    Bloggadress: http://gullmalva.blogg.se/
  • Mymlan säger:

    Nä, du måste inte alls hitta din motivation.

    Du VILL.

    Och du kommer att hitta den. Krama handen hårt om sanden, och den rinner mellan fingrarna.

    Kupa handen mjukt, och sanden ligger kvar.

    2009-03-29 | 20:32:10
    Bloggadress: http://viktenmatenhumoret.blogspot.com
  • AMANDA säger:

    Hej Gumsan! Jag råkade glömma skriva namn på min senaste kommentar såg jag nu! :) Nu är vi hemma igen iaf, hela familjen har ont o leder och muskler efter all skoteråkning!



    Hur jobbar du nuförtiden? VI VILL Träffas NU I veckan... Kan alla dagar utom Torsd förmidd.



    KRAMAR!!!!

    2009-03-30 | 08:30:05
    Bloggadress: http://amandahedesunda.blogg.se/

Kommentera inlägget här: