Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Seg hjärna...

Kategori: Allmänt

...Varför ska den vara det? Jag menar, hur kan jag känna mig tjockare idag än för ett år sen??! Jag ser ju i spegeln att det inte är så, men jag menar KÄNSLAN!! :) Jag vill KÄNNA mig fin, eller kanske t om lite söt...

har som tidigare sagt varit till min kära storasyster idag. Hon och hennes man ska köra igång med VV nu, så jag är lite av en privat-konsulent åt dom. Hi hi... Nja, men jag kommer med lite tips och så iaf! :) Och det är så otroligt ROLIGT att prata om VV´s program! Jag brinner ju verkligen för metoden eftersom jag VET att den funkar! Kan faktiskt bli en liten babbelkvarn när det kommer till ämnet! :)
Sitter just nu och kikar lite i det senaste materialet. Nya power-start bland annat... I stället för en vecka så har dom fyra veckor power-start, med färdiga menyer samt inköpslistor.. Riktigt bra när man vill komma in sig i programmet, man behöver ju inte ta exakt efter dom menyerna om det tex är något som man inte gillar, men jag tycker ändå det är riktigt bra upplagt!!

Känns som att mensen har förstört en hel del av den här helgen, men intalar mig hela tiden att det HÖR TILL i det normala livet och motionen har jag hållit i (om man jämför med i julas, då det var MER godis och ingen motion)... Ska ju leva med min målvikt resten av livet... Men det känns ju ändå inte riktigt bra eftersom jag ligger nåt kilo över mål sen i julas... Får se om jag tar mig in till Tierp tidigare på onsdag för att väga mig eller hur det blir. Erik jobbar förmiddag och jag ska ju iväg till sthlm (VV´s info-möte) + att dottern ska skolas in på dagis den här veckan och jag har inga tider klara för det. Så det lutar åt att jag är tvungen att skippa vägningen... :(

SHIT! Såg ni vad jag nyss skrev?! ;) Min LILLA LILLA GULLHÖNA ska börja på dagis...I MORGON!!!!! Det är ju snart ju!!! Kan inte fatta att hon blir 2 år om mindre än två månader oxå!!! Oj oj oj....  

I morgon är det ganska fullspäckat schema. Först ska sonen till dagis vid 10:30, sen ska jag och dottern hem och äta lunch och så ska hon sova en sväng. Sen ska vi tillbaka till dagis för inskolning kl 13:30, och 14:30 tar jag med mig båda barnen hem, säger hej till Erik, byter om och sticker till jobbet till kl 15:30! :)

Nu ska jag gå och lägga två trötta barn, innan jag ska kolla upp lite tågtider!! :)

På återseende!!
//A

Kommentarer

  • Bettan&Edit säger:

    Men lilla vännen stressa inte FÖR mycket!

    Mycket som händer denna vecka. Spännande =)

    Sköt om er och ha de så bra.

    Vi syns när vi syns!



    KRAM

    2009-01-11 | 19:33:21
    Bloggadress: http://gustavpers.blogspot.com
  • Zaza säger:

    Anna!

    Du ÄR ju hur söt som helst!

    När du var "större", hade du inte bättre och sämre dagar då med? Dagar då du tyckte att du var fin och dagar då du tyckte att du var mindre fin? Så är det iaf för mej. Jag väger en hel del men vissa dagar känner jag mej som en "kalaspingla" ändå.

    Kanske är det bara så det är.Att man inte alltid kan ligga på topp.

    STOR kram till dej i alla fall för vad du åstakommit!

    Och minns det: Du ÄR fin, söt och värdefull!

    Zarih







    2009-01-12 | 08:34:18
    Bloggadress: http://zazasnystart.blogspot.com/
  • Marianne säger:

    Hej Anna,

    jag har följt din blogg ett tag i och med att jag är på gång med min viktminskningsresa och behöver inspiration. Det får jag av dig!!



    När jag läste gårdagens inlägg tänkte jag att jag också vill höra av mig. När du skriver att du fortfarande känner dig tjock kan jag bara konstatera att det är helt normalt. Var bara lugn och så kommer din hjärna snart att komma ikapp din kropp.

    Eftersom jag har gjort en viktminskningsresa en gång tidigare, gick ner 40 kg, gick upp 35 igen, så vet jag hur märklig känsla det var när jag faktiskt hade blivit smal. Det gick liksom inte riktigt att fatta trots att jag köpte storlek 40 i klädaffärena. (Att jag sedan gick upp allt igen har mycket med mitt liv vid den tidpunkten att göra, det var mycket kaos och jag har alltid ätit för att trösta mig själv).



    Så min hälsning är; ta det lugnt och ha tålamod i att även din hjärna till slut kommer att förstå vilken förändring du har gått igenom. Och du har ju tid på dig, det här ska hålla hela livet! (Vilket det för övrigt ska göra även för mig denna gång, nu när mitt liv inte är kaos längre och jag har lärt mig hantera mina känslor på annat sätt än att äta)

    Kram

    Marianne

    2009-01-12 | 11:12:45
  • Linda säger:

    Hej gumman!

    Det är nog som de övriga här skriver ang din syn på dej själv.

    Å jag tycker att du är underbart söt, fin & smal!!

    Det kommer du också göra i sinom tid, när hjärnan kommit ikapp, jag menar, du har ju gått ner 40 kg på en väldigt kort tid!

    Så du får ge den lilla "knölen" lite tid:D



    De kan ju inte få bättre hjälp med vv än av dej!avis;)

    Du ska på vv möte i stockholm, ska du bli konsulent eller? Du hymlar lite med det där tycker jagretas

    :)

    Oj oj dagis o allt, ja det är stort efter att bara varit hemma m mamma & pappa:)

    Kul hoppas att det kommer att gå bra!



    Å du, Anna!

    Tänk på dej själv också, & stanna upp & ta några djupa andetag. Du verkar stressad.



    Kramar om

    2009-01-12 | 11:20:37
    Bloggadress: http://gullmalva.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Vännen! kommer du ihåg att jag en gång skrev till dig att kroppen inte hänger med riktigt??



    Så blev det för mig jag gick ner och var överlycklig, tills det gick ett tag, jag gick nästan in i en depretion.



    Först för att kroppen inte hunnit vänja sig, jag gick ju ner 46kilo ganska snabbt då.För det andra så kunde jag inte unna mig känslan att avar smal.



    Sen hur konstigt de än låter så kändes det tomt för jag hade gömt mig bakom min vikt så länge, nu hade jag inte någon vikt att göma mig bakom.



    Det är en omställning att gå ner så pass mycket vikt, både du och jag har ju gått ner vanliga vägen med hjälp av VV.



    Jag har mött människor som har ätit upp sig igen för de klarade inte av att gå ner och vara smal... Sorgligt tycker jag att inte kunna unna sig det...



    Det kommer att släppa och ge din kropp tid att vänja sig vid vackra Anna....



    Kramar om dig vännen...

    2009-01-12 | 15:20:43
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/

Kommentera inlägget här: