Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Så minns jag 2008...

Kategori: Allmänt

...Hur har då mitt år varit??! Oj oj oj.. roligt, omvälvande, jobbigt, läskigt och styrkande för att nämna några exempel. :)
Det första jag kommer att tänka på när jag blickar tillbaka är ju förstås min viktresa! Men om jag kikar lite närmare på några detaljer som är speciellt minnesvärda med denna resa så kan jag nog både skratta och gråta. :)
Jag har valt ut 7 stycken vikt-relaterade höjdpunkter från detta år (och även någon mindre rolig händelse)


1.  Vägningen på VV efter den första veckan (januari 2008)! :) -3,1 kg! Vilken start, vilken kick!!!

2. I mitten av Mars når jag mitt första stoora delmål! Jag väger under 100 kg!!! 2-siffrigt liksom. Tjoho! :)

3. Också i mars månad. Jag började jogga, och föll pladask för denna motionsvariant! UNDERBART! Min yoga!!

4. Maj månad, en utmaning i utmaningen: VÅRRUSET! Vilken upplevelse och stämning! Jag hade laddat och kämpat och ville verkligen ge allt, även om jag inte klarade att springa alla fem kilometrarna! Men.....

5. Drog på mig en rejäl förkylning med ont i halsen bla, innan loppet, men tänkte att jag ju kunde åka in och kika eftersom jag redan hade betalt och för att få se detta för första gången...Väl där blir jag så upprymd av stämningen och bestämmer mig för att ställa upp ändå, jag menar, man FÅR ju GÅ! Men envis (eller tjurskallig som vissa hellre vill kalla mig) som man är så sprang jag ändå, nästan hela loppet. Det kändes jättebra och halsontet försvann och jag var stolt över mig själv!!
Med medalj runt halsen satte jag mig i bilen för att köra hem. Började frysa, och frysandet blev till frossa, och frossan blev till feber. Kl 06 på morgonen, dagen efter loppet, går jag upp för att göra välling till vår dotter. Känner mig varm och konstig och det enda som snurrar i mitt huvud är att jag måste skynda mig (?)... Ett ögonblick senare vaknar jag på golvet av att vår son funderar vad mamma gör?!?!
Jag känner något varmt som rinner mellan ögonen och ber 4-åringen (sonen alltså) att hämta pappa! Jag hade då nästan 41 graders feber och hade svimmat och nockat vår barngrind på väg ner i golvet!! Blev en resa med taxi till sjukhuset i Uppsala där dom fick sy 4 stygn, bara för att jag ville springa vårruset! :)  

6. den 12 juni startade jag denna blogg!! Det är ett intresse som hela tiden växer. Det bästa är att samtidigt som jag blir stöttad av alla Er, så blir man ju så glad när man kan ge detsamma tillbaka till någon!! :)

7.  Onsdagen den 12 november gick jag i MÅÅL på VV. Efter ganska precis 10 månader har jag minskat 43 kilo! *GLAD*

Det var iaf lite av mitt VV-år! :) Självklart har massor med händelser med underbara barn och make samt nära och kära berikat detta år... ett riktigt bra år faktiskt!! hi hi


JAG VILL TACKA ALLA SOM LÄSER DENNA BLOGG FÖR ALL STÖTTNING OCH PEPPNING! ALLA NYA VÄNNER JAG FÅTT- NI ÄR GULD VÄRDA!!!

Men min familj (och speciellt mamma och make som har fått tagit mest med skit från en sötsugen tjurig tjockis, hoppas och tror att det blir lite mindre sånt nu när hormonerna och vikten håller jämn nivå) vill jag tacka liite lite extra!!! TACK :)

Kommentarer

  • Corneliaia säger:

    Vilken härlig tillbakablick och återigen. Fasen vad du har varit duktig.

    Stor kram och pepp

    Cornelia

    2009-01-01 | 22:42:57
    Bloggadress: http://www.mia-caramia.blogspot.com
  • Bettan säger:

    Intensivt år! Säkert mycket lärorikt.

    Nu hann inte jag se din förändring som många andra på VV, men kan bara säga WOW!! En sån kvinna =)

    Så stark & så envis!!

    Önskar jag kunde ha samma diciplin.

    Men nu är det nytt år, nystart för mig.

    Syns på onsdag om inget händer!



    Kramar

    2009-01-02 | 03:04:35
    Bloggadress: http://gustavpers.blogspot.com
  • Jessica Lindell m. familj säger:

    oj.. va hemskt..

    tiur att din son upptäckte dig och att du fick åka till sjukhuset så fort :)



    kram

    2009-01-02 | 10:55:42
    Bloggadress: http://jessicalindell.blogspot.com
  • Mia säger:

    Hej!

    Menar du på fullaste allvar att du loosat 43 kilo på 10 MÅNADER??? Jag är stum... GRATTIS! Är väl det minsta jag ska säga....

    HIttade hit av en slump men hit återvänder jag nog ofta hädanefter...



    God fortsättning!



    Kram Mia

    2009-01-02 | 20:16:27
    Bloggadress: http://minsanning.wordpress.com
  • Ner40kg säger:

    Du är kanonduktig, tjejen! Snacka om att ha ändrat hela din livsstil på ett år! Sanslöst! KRAM

    2009-01-03 | 16:08:35
    Bloggadress: http://ner40kg.blogg.se/
  • Åsa säger:

    Åh vilken härlig årskrönika!!! Du är såååå bra!

    2009-01-05 | 11:54:54
    Bloggadress: http://www.sotsaken.blogspot.com

Kommentera inlägget här: