Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Rapport :) ...

Kategori: Allmänt

... I går var en intensiv och stressig dag, men även en rolig och intressant! :)

Dagen började med min första egna frukost på jobbet. Det gick jättebra och riktigt roligt att göra i ordning fint och förbereda äggröra, bacon smörgåsar och annat....

På dagis går det oerhört bra. Lillfisan är som fisken i vattnet och stortrivs! :)


Så var det då dags att fara till huvudstaden. Jag är som jag tidigare sagt, inte alls van att åka tåg och blir lätt nervös över att missa eller komma fel... Men allt sånt gick jättebra igår, smidigt och i tid! :) När jag kom av tåget i Stockholm hade jag bara ca 15 min på mig att hitta rätt... Vägbeskrivningen som jag hade fått förstod jag mig inte alls på, så den kastade jag och ringde sen min kära vän Johanna som till slut fick mig till rätt ställe! "Tack gumman" :) Prick kl 17 kom jag in på Viktväktarna. Där möttes jag av Regionchefen Anna, som är väldigt trevlig. Hon var lite förvånad, eftersom det var 15 st anmälda till det här informationsmötet, men vi var bara 3 som dök upp. Det hade aldrig hänt förut... I alla fall... Mötet varade i en timme och Anna gick igenom både Vikväktarhistorik samt lite siffror och vad det innebär att bli kommissionär hos Viktväktarna (konsulent).

Jag gick på det här mötet för att jag brinner för det här!! Att jag har klarat mig i mål är VÄLDIGT stort för mig, MEN jag vet också att jag fortfarande inte riktigt har ett sunt förhållande till mat. Det är och kommer ju alltid vara mer eller mindre, min drog (speciellt socker).. Jag tycker att det är roligt att jobba med och hjälpa människor. Bara det här att blogga ger mig ju otroligt mycket. OCH sen vet jag att den allra största utmaningen för mig är NU, att hålla vikten! Och om jag sysslar lite med det här så hjälper det ju mig att hålla vikten!!! :)

Nästa steg är att om jag är intresserad så ska jag maila VV och berätta det. Jag ska då in till stockholm igen på en gruppintervju. Blir jag godkänd på den så är jag klar för basutbildningen. Den är 4 dagar i Linköping. Efter det och efter jag har hittat lokal och fått f-skattsedel, är jag redo för att starta klass... Kommer I SÅ FALL att starta litet, en-två i veckan, typ.... MYCKET att fundera på just nu är det.....så vi får se... ;)


I dag har det också varit fullt upp. VARFÖR ska dagarna gå så himla fort??! På förmiddagen fick vi besök av kära Linda med sina tjejer. Var såå längesedan vi sågs och det var jättetrevligt. Efter dom åkt var det dags för lunch och sedan dagis kl 13:30.
Jag hade haft vår största hund ute i vår hage på baksidan under större delen av besöket. När det var dags att gå skulle jag ta in henne. Då var hon spårlöst försvunnen! Hittade henne inte någonstans!!!! Inte ett litet knyst jag hörde heller! PANIKEN kom krypande! VAR är Cira?!?! Ringde till mamma med gråten i halsen, skrämde upp sonen eftersom jag var så rädd själv (dottern sov lugnt i vagnen hela tiden). Var iaf tvungen att gå till dagis... Erik skulle ju snart vara hemma...Ringde till honom på vägen och var helt förstörd.... Han skulle få skjuts hem från jobbet så att han kom hem snabbare... Var dags att lämna dottern på dagis en sväng idag så då passade jag på att springa hem igen(hon brydde sig inte ett dugg, var så upptagen med dockan, sötis!). Då hade mamma kommit hit OCH hittat henne! Och jag och Erik kom samtidigt! Då har alltså TOK-hunden grävt sig in under vår altan (som ligger i marknivå) och fastnat! Hon lyckades till slut ta sig fram och var då väldigt glad vill jag lova!!!
När sånt här händer inser man hur himla mycket man tycker om sina hundar!!!!

Känner att det är väldigt mycket just nu, känner mig stressad och nere. Mycket tankar och MASSOR av tider i huvudet hur allt ska gå ihop (man är så himla tids-fixerad), jag är så trött och har svårt att komma ur sängen på morgonen, mm mm...............

En tråkig nyhet är att katten inte sköter sig hos svärföräldrarna heller och vi blir nog tvungna att ta bort honom......

Nu är det nog dags att sluta skriva så att någon orkar läsa mitt babbel!... Ska ta en liten blogg-surf nu innan det är dags att sova, i morgon är det första arbetsdagen av 6 i rad...!!

Sov gott!

Kommentarer

  • Anita säger:

    Kul att höra att dagen blev bra. Låter spännande att jobba på ViktVäktarna. Kommer att följa dig och se hur det går med ev. nya jobbet och vikten.

    2009-01-15 | 21:53:40
  • Linda säger:

    Men lilla gumman, du måste lugna ner dig..

    Guud jag blir nästan stressad när jagläser, känner verkligen hur stressad du är inombords:/



    Ta nu ett djupt andetag & sätt dig en stund.



    Kul att höra att det gick bra i Sthlm & att du hittade så bra & med tåget & allt.

    Jag tycker du var super duktig för jag är med helt nipprig när det gäller sånt där:)



    Ja du lär tänka igenom ordentligt om du tycker att du hinner med att vara konsulent..utöver ditt vanliga arbete..& barnen & det som ska göras hemma...fast du har ju en karl också:)



    Men OM OM du blir konsulent, snälla välj Sandviken då..please snälla söta rara Anna.

    ååå vad jag skulle bli glad då!

    Tänk att få gå i mål med dig som konsulent..WOW!

    Hihi...



    Sov nu så gott & hoppas du får en bra arbetsdag imorgon.

    Å skönt att se att det går bra för lilltjejen också, det är ju väldigt avgörande.



    Kram!!

    2009-01-15 | 22:05:40
    Bloggadress: http://gullmalva.blogg.se/
  • Mia säger:

    Ojoj en stressad tillvaro. Ibland är det så med tider och fläng hit & dit, då har man lust att hoppa av tåget...



    Jag tror du skulle bli en superduper konsulent! Det är mitt mål själv, att bli konsultent, och jag ska ha det i min källare, hemma, tillsammans med mina Mary Kay produkter, eftersom jag är hudvårdskonsult åt dem...



    Ta det nu lite lugnare, så faller bitarna på plats ska du se...



    Kram

    2009-01-15 | 22:09:51
    Bloggadress: http://miaspoints.wordpress.com
  • Jessica Lindell m. familj säger:

    Du får inte stressa, lova det.. inge bra sånt..

    jag stressar också, och det är jobbigt!!



    Va roligt att du va på viktväktarinfomöte :) måste vara kul. Konstigt att de bara va 3 st som döck upp..



    kram

    2009-01-16 | 10:04:58
    Bloggadress: http://jessicalindell.blogspot.com
  • Zaza säger:

    Hej Anna!

    Jag tror att du skulle bli en mycket bra VV-konsulent och hoppas förståss att du framöver gör det valet. Är nog många som skulle vilja gå på dina klasser isf.Kanske kan du turnera...Fniss...



    Fin frisyr du har. Ska snart styla om håret jag oxå. Ska bara loosa lite mer först...

    Roligt att du tittade in hos mej och kommenterade!

    Ha en trevlig helg nu / Zaza

    2009-01-16 | 10:23:08
    Bloggadress: http://zazasnystart.blogspot.com/
  • camilla säger:

    Herre gud flicka lilla du kommer åka på magsår om du håller på att stressa så här! Försök att ta det lite lugnt om det går ;)

    skönt att resan gick bra då. Oc nu hoppas vi på att du får ett eget ställe att ta hand om;)

    Vilken tur att vovsen inte hade sprungit bort...puh.

    Det var ju synd med kissen,men vad ska man göra? För man vill ju verkligen inte ha en kisse som pinkar inne :( Jag hade turen att hon slutade med det när hon fick tillgång till att gå ut när hon ville.

    Ha det bra och ta hand om dig

    Kramar

    2009-01-16 | 10:42:17
    Bloggadress: http://www.hallonpajen.wordpress.com
  • karroliten säger:

    hej gumman! kollar till dej då och då, ser att de kanske va tal om utbildning i linköping.. glöm då inte att de finns en liten tjeja där som saknar Anna en hel massa!! ;) kramar

    2009-01-16 | 22:14:00
    Bloggadress: http://karroliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här: