Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

God förmiddag...

Kategori: Allmänt

...Idag tar jag och barnen det bara lugnt. Enda ansträngningarna jag ska göra innan jobbet är att laga mat och träna. :)


Anneli har lite funderingar och, jag tycker det är så roligt med frågor och svarar gärna!

Jo nog har jag fått en hel del kommentarer :) Det är jätteskoj att se folks miner faktiskt. Men alla är jättesnälla och jag blir så glad över allas reaktioner! En del bekanta som jag inte träffar så ofta har jag tom fått gått fram till och frågat med glimten i ögat, varför dom är så stram och inte hejjar! :) Dom känner helt enkelt inte igen mig. Och vid alla kommentarer så blir det även lite tokigt i mitt huvud. Jag VET ju hur mycket jag har gått ner, men min hjärna har inte riktigt hängt med. Och jag känner mig ofta tjock... Jag hoppas och tror att med tiden och när huden drar ihop sig mer, så kommer jag känna mig finare än vad jag gör nu...

Mina barn är bara 2 och 5 år så dom har inte kommenterat så mycket Blir nog inte lika dramatisk skillnad när man ser någon varje dag. Jag är nog samma "gamla" mamma för dom. Min
5-åring har däremot blivit lite av en points-professor. :) Och igår när jag pekade på mig på bröllopsfotot och frågade 2-åringen om det var mamma så sa hon "nej". hi hi

Det var inte viktigt för mig att gå ner fort (men visst önskade man, precis som du gör nu att alla kilon ska försvinna över en natt), men jag hade nog räknat med att jag skulle "rasa" dom första 10 iaf eftersom jag hade så mycket att ta av. Jag blev väldigt förvånad när jag fortsatte att tappa mellan 1-1,5 kg så gott som varje vecka ända till - 30 på 5 månader!!! Men sen sa ju kroppen ifrån och jag fick för lågt blodtryck och svimmade även ett par gånger. Sen tog detytterligare  5 månader att gå ner dom sista 10-13 kg.


Min största utmaning är NU, att lära mig leva med den nya spegelbilden och framför allt - att stå still på  målvikt!


Jag är så glad för alla Er som läser min blogg! Otroligt roligt och Ni ger mig styrka varje dag!! :) Jag känner att jag är riktigt motiverad igen och peppad inför en massa nya utmaningar, både på jobbet, VV och privat!!!

Hoppas Ni alla får en solig fredag!!! // Anna

Kommentarer

  • Anneli säger:

    Tack så jättemycket att du tar dig tid att svara!

    Och tack desamma för att du delar med dig av ditt liv som viktväktare. DU motiverar minst lika mycket.



    Låter kanske knasigt, men när jag tittar på dina före- och efterbilder så ser jag mig själv. Jag har ungefär lika många kilo att gå ner. Kan du, kan jag...och jag kommer bli precis lika snygg som dig! När jag försöker föreställa mig själv som smal så är det så overkligt. På nått vis gör dina bilder det verkligt =) DET motiverar mig!



    Tack!

    2009-02-27 | 22:24:03
    Bloggadress: http://tjockblirsmal.blogspot.com

Kommentera inlägget här: