Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

6-rätters meny på Gimo herrgård...

Kategori: Allmänt

1. "Svenska smaker" - lite småplock av rökt och gravad lax, hummer (första gången jag åt hummer, och det var riktigt gott), räkor, sill, ren och löjrom

2. Sparrissoppa med tryffelolja - HELT sagolik!!

3. Pilgrimsmussla "Provencale"- Vi har ofta pratat om att man skulle vilja prova pilgrimsmussla - Smälte på tungan... mmm :)

4. Vildandbröst med marinerade apelsinklyftor, gräddsås, svartvinbärsgelé och potatiskroketter - Vildand var intressant. Väldigt mörkt kött, kroketterna var såå goda!

5. Osttallrik - med bla Brie och Chevré med kex och fikonmarmelad!

6. Kladdig chokladkaka med hemgjord vaniljglass - Behöver jag kommentera denna rätt?!?! :D


Inte helt fel vill jag lova!! :)

Så igår var man gäst och idag var jag tillbaka på den "andra sidan" och jobbade. Gick bra, men det är en hel del som man skulle vilja hinna med så man önskar nästan att tiden inte ska gå så fasligt fort... :)


Nu ska jag  försöka sova lite (kan bli lite si och så med det pga hostande barn), klockan ringer kl 05:00 i morgon-bitti och jag jobbar mellan 06-15... :)

Hoppas ni alla har haft en mysig söndag!!?
 // A

Kommentarer

  • Jessica Lindell säger:

    Va gott ni har ätit :) riktigt smaskens

    2009-02-01 | 22:19:20
    Bloggadress: http://jessicalindell.blogspot.com
  • Linda säger:

    Mmm det vattnas i munnen när jag läser:)

    Men vad jag förstod så imponerade inte vildand så där jätte mkt på dej;)

    Jag har aldrig ätit det, men kan vara lite kräsen om det är för mkt viltsmak.

    Men har börjat lära mig, eller jag lär ju med en sambo som är jägares



    Hoppas du får en bra dag idag gumman, själv ska jag strax åka till jobbet!



    Kramelikram

    2009-02-02 | 07:07:10
    Bloggadress: http://gullmalva.blogg.se/
  • Bettan säger:

    Det var ingen dålig meny det där heller!! =)

    Mumma med hummer! Resten har jag inte provat, förutom kladdkaka då :p

    Hoppas de går bra på jobbet och hoppas att vi ses SNART!

    Har blivit förkyld igen så motionen lyser med sin frånvaro.. Och det är ju så kallt idag!



    Kram

    2009-02-02 | 09:45:37
    Bloggadress: http://gustavpers.blogspot.com

Kommentera inlägget här: