Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Mätt...

Kategori: Allmänt

...och belåten! :) Var riktigt trevligt ikväll! (Och UNDERBART att springa på eftermiddagen!!!)

Pavlovan och såsen (smal bearnaise) finns här på bloggen redan (såå goda båda två, fast inte tillsammans, hi hi). Kycklingfilén lät jag ligga och dra i några timmar i en lag av citronsaft o skal, torkad basilika och vitt matlagningsvin. Sen skar jag en ficka i dom och la i philadelphia light m vitlök och örter samt en skiva lätt salami. Fäste ihop med en tandpetare och in i ugnen på 200 grader i 45 min!
En lyckad kväll! Och så slipper jag disken oxå!!..inte helt fel! :)

Börjar verkligen bli nervös inför jobb i morgon! Har liksom inte fått så mycket av varken introduktion eller information! Känns som att jag bara blir inkastad. VÄLDIGT skrämmande efter att ha varit "hemmafru" i tre år!!!
 
Nu blir det en bloggrunda innan det blir mys med make, katt och hundar! :)

Natti natt!

Kommentarer

  • Helena säger:

    Hej!

    Skoj med en lyckad bjudning!!

    Lycka till med det nya jobbet imorgon!

    kram

    2008-09-01 | 20:41:28
    Bloggadress: http://Titti40.logg.se
  • Linda säger:

    Godmorgon!

    Mmm smaskens vad gott det lät!

    Så gott att fylla kycklingen sådär, det brukar jag också göra, med fetaost.

    Jag har varit i samma sits som du, med jobb.

    Jag var hemma i 8 år(med någon vecka här o där som jag testade arbetsträna) & för 3 månader började jag jobba.

    Snacka om att jag var nervös!! Men det gick galant!

    Å det kommer det göra för dej också, man skärrar upp sig mer än vad man behöver...jag Försöker leva efter Johans ord"Oroa dig inte i förväg, ta det som det kommer"

    Men det är lättare sagt än gjort, jag vet!

    Lite nervöst Ska det vara!

    Lycka till gumman!

    Ska bli kul att se ikväll hur det gick=)

    Kram

    2008-09-02 | 07:05:05
    Bloggadress: http://gullmalva.blogg.se/
  • Jenjo säger:

    Jag hoppas att det går bra för dig på jobbet idag. Men det gör det säkert!!! Önskar dig lycka till iaf.



    Din kyckling låter riktigt smaskens. Jag har skrivit upp och sparat... :)



    Kramis

    2008-09-02 | 08:42:09
    Bloggadress: http://matmotion.blogg.se/
  • Jessica och hunden Ella säger:

    Hej hej..

    Din kyckling lätt så himla gott..

    Hoppas ni hade det trevligt vilket jag tror ni hade..

    Kram jessica

    2008-09-02 | 16:55:59
    Bloggadress: http://www.jessicalindell.blogspot.com
  • farmor säger:

    HEJ ANNA VAD DU ÄR DUKTIG BLIR AVIS PÅ DIN KARAKTÄR KÄPA PÅ BEUNDRAR DIG , ANNA KLART ATT DU Å CIRA SKA VARA MED PÅ HUNTRÄNINGARNA TRODDE ATT DU EJ KUNDE VAR MED INGEN SKULLE BLI GLADARE EN VI OM DU KOMMER .VILKEN SÖT KATTUNGE HOPPAS ATT BENGT Å JAG FÅR KOMMA Å PUSSA LITE PÅ DEN KRAMAR FRÅN OSS ALLA I GÄVLE .

    2008-09-09 | 19:17:55

Kommentera inlägget här: