Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Mår lite bättre...

Kategori: Allmänt

...ja känner mig lite piggare, men sa ifrån jobbet ikväll. Skulle jag springa som tusan ikväll (för det gör man verkligen) så är det stor sannolikhet att jag skulle drutta i golvet igen. Och vi har absolut inte råd med att Erik ska vara hemma från jobbet i helgen...

Hos läkaren gick det bra. Tog en del prover, och dom som jag kunde få svar på på en gång såg jättebra ut. Dom andra dröjer några dagar... Men han var nästan helt säker på att orsaken till att jag svimmar är att den snabba viktminskningen har gjort så att mitt blodtryck har gått ner ganska mycket på kort tid. Och kroppen tycker inte om för snabba förändrindringar och har alltså inte vant sig vid det nya blodtrycket, så det är alltså blodtrycksfall som ligger bakom svimningarna... Ska bli spännande i nästa vecka vad kalcium-proverna visar....

När jag har tänkt på att viktminskningen har gått ganska snabbt så har jag nog i första hand tänkt på att skinnet är det som inte hinner med och som måste få en chans att komma ikapp så fort jag nått målvikt, men det har faktiskt inte slagit mig förrän nu att insidan av kroppen inte heller riktigt hunnit med!!! :)

I morgon är det dags för hundutställning i Tierp. En liten utställning, mest  på kul bara. Har anmält båda hundarna fast dom ser hemska ut båda två... :) Cira har för dålig päls just nu och Matilda är en tjockis...men det ska bli roligt iaf! Hoppas bara att man inte fryser ihjäl!! 

Nu är det nog dags att vila lite igen, känns som att huvudet väger 30 kg, minst! :) Sen ska det klippas klor och borstas pälsar i långa banor!

Ha det gott!

Kommentarer

  • Jenjo säger:

    Vad skönt att höra att du mår lite bättre nu. Jag tycker det har varit otäckt att höra hur du har svimmat osv...



    Men det är nog som du säger, även insidan av kroppen måste vänja sig.



    KRAMIS

    2008-09-12 | 15:32:02
    Bloggadress: http://matmotion.blogg.se/
  • Linda säger:

    Hej!

    Kul att du gillar min blogg gumman=)

    Blev glad när jag läste det!

    Jag kände också av svimningstendenser förrut & då sa läkaren också att det berodde på lägre blodtryck, sist jag kollade låg jag på 130..hmm..genom nånting=)

    Bra var det iafL

    Fårn ett blodtryck som innan låg på 160..ja genom nånting där också.

    Sa det dig nåt? Hehe..

    Jag känner av det mkt nu när jag går på den här kuren.

    Gud vad kul med hundutställning!!

    Ska bli kul att höra vad de sa om era små voffsingar sen

    Hoppas ni får en trevlig helg!

    Kram

    2008-09-12 | 16:50:13
    Bloggadress: http://gullmalva.blogg.se/
  • camilla säger:

    hoppas det går bra för er i morgon;)

    Kram

    2008-09-12 | 17:08:58
    Bloggadress: http://www.hallonpajen.wordpress.com
  • Helena säger:

    Hej!

    Tur att det inte var något med dig hos läkaren...

    Och lycka till på hundutställningen!

    kram

    2008-09-13 | 17:09:27
    Bloggadress: http://Titti40.logg.se
  • camilla säger:

    Utmaning finns att hämta hos mig;)

    2008-09-13 | 18:05:28
    Bloggadress: http://www.hallonpajen.wordpress.com

Kommentera inlägget här: