Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Idag är en sån dag...

Kategori: Allmänt

...när jag INTE ville kliva ur sängen!!...Hosta, värk i axlar, nacke och ut i underkäken, huvudet känns som en ballong och jag blev helt slut av att lämna sonen på dagis!! VILL verkligen inte vara sjuk nu, men å andra sidan...när "passar" det egentligen att vara risig?!?!

Vill svara på en kommentar oxå: Mina barn har inte sagt så mycket över att jag är mindre nu. Dottern är lite för liten för att ens märka nåt. Sonen har ju stenkoll på att jag ibland inte äter exakt lika som honom och att jag inte har smör på mackan, ha ha. Ibland frågar han varför jag äter points, och då brukar jag svara, först och främst, att jag inte äter points, jag äter mat! Sen pratar vi om vad som är nyttigt och att mamma inte mådde bra (och att det inte är bra för kroppen) förut när jag var för tung. Samt att jag inte orkade leka med honom då, men att det är mycket bättre nu när jag kan leka och är gladare..


Ska iaf snart pallra mig iväg till Tierp på vägning...resultat kommer på eftermiddagen!

Ha det!
(ps. points på sweetchilifisken står i rubriken till det receptet)

Kommentarer

  • Marie Hj. säger:

    Vad kul att du hittade till mig!

    Det är inte roligt att vara sjuk men ibland får man nog lyssna på kroppen och lugna ner sig lite.

    Krya på dig! Och titta snart förbi igen...

    Ps. hoppas att det går bra på vägningen.

    2008-09-10 | 10:09:25
    Bloggadress: http://batgirlsblogg.blogspot.com
  • Coyntha säger:

    Krya på dig! Och lycka till på vägningen!! Det kommer att bli bra.. :-)



    kram

    2008-09-10 | 10:34:12
    Bloggadress: http://coyntha.wordpress.com
  • Helen säger:

    Så mkt nöje jag hade hela kvällen igår efter att ha hittat din blogg via viktväktarnas hemsida. Har läst och läst och läst igen. Vilken inspirationskälla du är med din viktminskning! Jag hoppas det går bra på vågen idag, själv jag har vägning imorgon, första gången sen omstarten, har försökt flera gånger, lyckats en gång (-26kg) och nu ska jag göra "resan" igen, fast denna gång med 30 kilos övervikt, men jag vet att vv fungerar, du är änu ett bevis på det!

    kram Helen

    2008-09-10 | 11:24:35
  • Helena säger:

    Hej!

    Och krya på dig!

    Och lycka till på vägningen1

    kram

    2008-09-10 | 12:47:33
    Bloggadress: http://Titti40.logg.se
  • Jenjo säger:

    Det är bra att du är noga med att berätta för barnen (barnet) varför du äter som du gör och varför du inte riktigt äter som de alltid. Jag är noga med att lära mina barn att äta nyttigt och ordentligt, men även att man kan äta godis då och då. Men det är skillnad på att gå ner i vikt och hålla vikten... Förklarar man bara för barnen, så är det inget konstigt att ändra matvanorna.



    Lycka till med vägningen! Och KRYA PÅ DIG!



    KRAMIS

    2008-09-10 | 13:55:23
    Bloggadress: http://matmotion.blogg.se/
  • Linda säger:

    Vad spännande med vägningen idag!=D

    Jag är säker på ett minus, frågan är bara Hur mkt minus;)

    Blää inte du också, krya på dig!

    Kram

    2008-09-10 | 14:15:12
    Bloggadress: http://gullmalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här: