Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Blä, usch, tvi!!...

Kategori: Allmänt

...Igår gav jag efter för sötsuget!! SÅÅ BESVIKEN på mig själv!!!

Efter det skrev jag 3-dagars mat och motionsplanering. Dvs. de sista tre dagarna innan nästa vägning! Vill ju att det ska ha hänt något på vågen då på onsdag!! Riktigt nöjd med den planen och jag kommer prova 3 nya recept under måndag och tisdag! :)

Riktigt skönt att jogga igår, fast det blev en lite kortare runda än vanligt, lite skraj att ta ut mig för mycket när det är kraftiga förkylningar på gång... Idag blir det städning och långpromenad som gäller och så lite matlagning som vanligt..!

Sonen hade det riktigt jobbigt sent igår kväll...Han fick rejäl krupp* vid 22:30 tiden!! (*heter ju egentligen falsk krupp) Är så läskigt, man kan aldrig bli van vid att se sitt barn ha så svårt att andas!!! Den här gången kom den plötsligare än vad den har gjort tidigare...Han mår mycket bättre nu! (tack o lov för Bricanyl)

Är så less på det här tråkiga gråa vädret!!! Man blir så deppig av det!! Nu LÄNGTAR vi efter solen!!...

-Tack o hej-

Kommentarer

  • Emma säger:

    Känns bättre idag. Han städar och så nu. Tror han har väldiggt dåligt samvete och det kan han gott ha! Är tredje gången nu (på fyra år iofs) som han har spytt och jag har fått ta hand om honom. Bra av dig att ta nya tag nu. Själv åt jag ostbågar igår. Det var inte med i min planering...

    2008-09-07 | 10:47:34
    Bloggadress: http://stompan.blogg.se/
  • Mysmormor säger:

    Ibland faller man för frestelsen, men jag har märkt att du oftast "står upp" och inte ger efter.

    Du hittar igen styrkan... du kan och de har du redan bevisat!

    Styrkekram

    2008-09-07 | 13:11:25
    Bloggadress: http://mysmormor.bloggagratis.se/
  • Linda säger:

    Hej

    Ingen fara, du är ju så jäkla duktig med vikten hela tiden så nångång ibland måste väll även du få "trilla" dit.

    Det fixar du galant på onsdag.

    Usch vad läskigt med sonen, jag har aldrig varit med om krupp men tycker det låter väldigt otäckt=(

    Tack! Min misse äe väldigt vacker!

    Asså jag fattar inte hur jag ska orka med vintern???!

    Vill ha sommar nu redan liksom..

    Kram

    2008-09-07 | 13:44:06
    Bloggadress: http://gullmalva.blogg.se/
  • Helena säger:

    Hej!

    Att du gav efter för sötsuget är väl posetivt?

    Man måste få unna sig det ibland och du har ju varit sååå duktig och tappat flera kilo.

    Min son på 8 år har också krupp, och det är läskigt när dom inte kan andas och blir blå i ansiktet.Och det kommer så plötsligt på min men jag har lärt mig att han blir först hes innan det bryter ut riktigt! Men jag hoppas att det växer bort snart för det är inget roligt alls.

    kram

    2008-09-08 | 07:55:00
    Bloggadress: http://Titti40.logg.se
  • Jenjo säger:

    Jag förstår att du blir besviken att du har gett efter för sötsuget. Men precis som en annan skrev här, så är du superduktig på att ta tag i problemet direkt.



    Det är ju just det som har gjort att du har minskat så mycket i vikt. Alla har rätt att göra misstag, och du är riktigt duktig på att rätta till dem fort.



    Du är en stor inspirationskälla för mig, ÄVEN när du äter sötsaker ibland. Du visar mig att du inte ger upp även om du gör fel! HEJJA DIG!



    Du delar väl med dig om dina nya maträtter visar sig vara mumma...!? ;)



    KRAMIS

    2008-09-08 | 13:55:09
    Bloggadress: http://matmotion.blogg.se/

Kommentera inlägget här: