Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Tacosoppa 5,5p/port

Kategori: Recept

4 personer


Ingredienser:

360 gram nötfärs (max 10%)
1 påse taco kryddmix (OBS jag tyckte detta blev för starkt och ska ta lite mindre än en påse nästa gång)
1 gul lök
1 tsk olja
1 krossad vitlöksklyfta
4 potatisar
3 morötter
1½ liter kycklingbuljong
2 paprikor
1 dl kidneybönor
1 dl majs
timjan

Skala och skär potatis och morötter i mindre bitar. Bryn färs och hackad lök i lite olja. Blanda i kryddmixen. Koka upp buljongen. Lägg i den brynta färsen, potatis och morötter. Strö över timjan efter smak. Låt detta puttra tills potatisen och morötterna är mjuka.

Skär paprikorna i mindre bitar och blanda ner tillsammans med bönor och majs när någon minut av koktiden återstår.


Detta är min sons portion, han fick lite extra majs och så ringlade vi lite naturell yoghurt över pga att det var lite starkt. :)

Kommentarer

  • Jessica Lindell säger:

    Nu var de länge sen jag skrev nått till dej här på din blogg.. förlossningen gick bra för oss iallafall.



    Kram sköt om dej

    2008-10-20 | 14:59:01
    Bloggadress: http://www.jessicalindell.blogspot.com
  • Bettan säger:

    Nu va jag lite för snabb =)

    Kändes grymt jobbigt igår, men nästan skönt idag. Då känner jag mig ju hemsk åt det hållet istället..

    Men som sagt om det skulle hänt nåt.. fy vill inte ens tänka tanken!

    Jo vi kommer nog på onsdag. Är i en rejäl svacka nu, ätit allt jag kommit över.. Få ta nya tag nu!Vädret gör det ju inte lättare heller..

    Va god soppan så ut =) Får vi nog test nån gång.

    Kraam

    2008-10-20 | 17:06:54
    Bloggadress: http://bettanblogg.se
  • Linda säger:

    Gott Gott måste testas!!!

    Idag ska jag till VVIiiiiii

    Håll tummarna!!

    =)

    2008-10-20 | 18:04:14
    Bloggadress: http://gullmalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här: