Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

God kväll...

Kategori: Allmänt

...i stugorna!! :) I dag blev det 9 timmars spring på jobbet. VÄÄLDIGT ovant att kliva upp 05:45, är ju inte riktigt van med det, men det har gått bra idag! ...

På jobbet är det fruktansvärt med frestelser överallt! Det bakas hit och dit och vi serverar mycket chokladbitar och kakor, det är väldigt lätt att det slinker ner ett och annat! MEN idag hade jag bestämt mig för att ha nolltolerans mot godbitar på jobbet! Och det gick riktigt bra. Och jag var nöjd när jag åkte därifrån!

Nu på eftermiddagen har jag varit och hämtat två av mammas hundar som ska sova här i natt eftersom mor och far är på Ålandskryssning. Så nu efter nattning av barnen ska jag ut och gå en sväng. Jag har inte fått så mycket frisk luft idag (gick tyvärr miste om den underbara höst-solen), så det ska bli skönt att komma ut en sväng trots att jag har ont i fötterna och är trött (och ska börja jobba kl 07 i morgon igen).....

Provade förresten en fryst VV-låda till kvällsmat (övriga i familjen åt hemmagjord pytt i panna) Det var en köttgryta  Bourgogne med ris -6,5p-. Men den rekomenderar jag INTE! Den var inte god, tyvärr!!!

Nu ska jag ta och göra lite kväller för mina trötta barn, som sagt! :) Till kvällsfika ska jag prova min VV-konsulents tips med att ha keso smaksatt med annanas och passion, på kanelknäcke, spännande!

Ha en fortsatt trevlig måndag-kväll!!
 -KRAM-

Kommentarer

  • Linda säger:

    Heeej sweetie!

    Hua vilken lång dag för dig.

    Men du är duktig som kämpar på!

    Förstår att bakelser mm drar i dig, i love it!!

    Men ge dig inte!! De rackarna ska inte vinna..



    Jaså, det där med keso & kanelknäcke måste jag testa..

    Kanelknäcke är ju underbart gott!



    Kram

    2008-10-06 | 19:58:30
    Bloggadress: http://gullmalva.blogg.se/
  • Jessica Lindell säger:

    Du är så duktig ändå även fast de slinker ner en kaka där eller här.. du har gått ner så mkt.. :) bra kämpat.. Nån kaka får man ju ta :D

    Kram

    2008-10-06 | 22:13:41
    Bloggadress: http://www.jessicalindell.blogspot.com

Kommentera inlägget här: