Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Gårdagen...

Kategori: Allmänt

...blev inget skrivet igår pga. att på förmiddagen var vi på julmässa i Österbybruk (tidigt, jag vet!) Under tiden vi var där så ringde chefen och ville att jag skulle jobba. Så det var praktiskt taget bara hem, laga kvällsmat till familjen och byta om för att sedan sticka iväg till jobbet mellan 16:30 och 00:45...

På julmässan var det jättemysigt. Mycket fina och gulliga saker och mycket goda provsmakningar :) Just julprydnader och sånt har jag väldigt mycket av hemma redan, så jag köpte inget sånt. Jag hittade däremot en jättesöt ullmössa med öronlappar, men den kostade över 200 kronor och det var jag inte direkt beredd att ge!
Så det vi inhandlade var enbart ätbara grejor, ha ha. Det blev 3 syltburkar (drottning, hjortron och lingon), 2 salamikorvar till Erik, en marsipantomte till sonen och så till sist så kunde vi inte motstå dessa underbara chokladbollar!



Till lunch blev det förresten vildsvinskebab, vilket var väldigt gott, faktiskt...


På jobbet gick det ganska bra... Jag lär mig hela tiden så ibland blir min hjärna lite överhettad, men hittills har jag klarat av att lösa det, då det händer. Jag höll föresten på att spilla ett glas vin över en gäst, men han klarade sig och det var bordet som fick sig en blötläggning istället. Som tur var så var det "rätt" sorts människor som den händelsen inträffade vid. Dom blev inte arga och tog det hela med ro. Damen vi bordet (det var mannen som fick ta skydd för vinet) började berätta om när hon gjort en liknande grej när hon jobbade som servitris och efter middagen tackade dom tom. för bra service... Men huga vad jag skämdes... Det var tur att han inte blev blöt!!
I morgon är det dags för jobb igen och då ska jag och en tjej till fixa frukost till 70 personer(!).

Men idag är det alltså mys med vår son som gäller. Han är så spänd över att få gå på Cowboy-restaurang och sen på Wall-E filmen! Det var det första han sa när han vaknade i morse, gullpojken min!...

Igår och idag blir det övertrassering på points-kontot, men det känns okej. I morgon "stryper" jag igen och motionen håller jag i, så det känns som sagt ganska lugnt, konstigt nog! :)

Hoppas ni alla får en trevlig lördag, så återkommer jag med någon rad ikväll! 

-Ha det gott- 

Kommentarer

  • Jessica Lindell säger:

    Åh vi skulle också åkt dit, men jag är nu med i en studie om förlossningen, så jag var på sjukhuset igår.jag ska dit idag också..



    kram

    2008-10-11 | 11:47:50
    Bloggadress: http://www.jessicalindell.blogspot.com
  • Linda säger:

    Ååå vad kul med julmässa!

    Jag älskar julen & att pynta=)



    De där chokladbollarna såg ju inte alls dumma ut dom!!

    Jädrans vad goooda=)



    Ha det så super duper truper trevligt & mysigt ikväll nu.



    Kramelikram

    2008-10-11 | 18:25:44
    Bloggadress: http://gullmalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här: