Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Förklaring...

Kategori: Allmänt

...ska jag försöka mig på...

Innan jag tog tag i min övervikt så hade jag värsta sortens sockerberoende. Vi pratar alltså abstinens, "höga" tillstånd och något som man kan jämföra med rejäl baksmälla...

Jag har ju lyckats komma ifrån det där nu under detta fantastiska år, men när blodtrycket började "spöka" och jag skulle stå still i vikt så blev det lite problem, som jag inte riktigt har pratat om... Redan ngn vecka innan jag bestämde att jag skulle stå still i vikt ett par veckor så var jag inne i lite av en svacka (det skrev jag iaf om).

Så kanske var det lite "fel" tillfälle att tänka att jag kan äta lite extra eftersom jag ska stå still. För eftersom jag redan var lite under ytan så passade min knasiga hjärna på att skrika efter SOCKER och "unna" mig dom där extra pointsen i form av sötsaker. Att jag sedan i samma veva gav mig ut i arbetslivet och kände av en annan sorts trötthet samt lite annan mat eftersom mat på jobbet ingår. Så blev allt galet känns det som!!! Nu har jag ju inte gått upp i vikt. Och tack o lov för det...
Men nu när jag verkligen tänkte sätta fart igen så behövdes det bara en arbetsdag (igår) för att jag skulle trilla dit. Eftersom jag inte kunde följa min mat-planering och samtidigt blev fruktansvärt trött, sen på kvällen igår skulle jag gå ut och gå för att INTE bli deppig över att dagen inte blivit som jag tänkt. Men då ville vår lilla dotter, helt plötsligt, absolut inte sova. Så då hann jag inte ut innan Erik skulle sticka till jobbet. Det hela slutade med att jag dessutom åt en HEL förpackning med 1,5-pointsbarer (=7,5p).
Därav (dvs. alltihopa) alltså STOR besvikelse....

Nu ska jag ut och försöka hinna träna ordentligt innan vi ska åka ut till mina kära föräldrar, hoppas att det går att springa trots att jag har världens träningsvärk efter styrketräningen i förrgår kväll...

Ha det bra, vänner...

Kommentarer

  • Isabelle säger:

    känner igen lite av det där.... ar väl samma form av svacka just nu.... suck.



    springa är bra medicin mot deppighet, jag ska ta en dos av den idag också! kram!!

    2008-10-04 | 14:09:29
    Bloggadress: http://activeandhappy.wordpress.com
  • Jessica Lindell säger:

    Jag tycker du är super duktig.. du är som en helt ny människa.. :) om man tittar tillbaka på foton av dig på din blogg..

    Du är så duktig.. Kram

    2008-10-04 | 15:34:05
    Bloggadress: http://www.jessicalindell.blogspot.com
  • Linda säger:

    Vännen.

    Jag kan säga att jag vet precis hur det är.

    Jag började ju jobba i maj, efter 8 år som sjukskriven som du vet.

    Då hade ju jag lyckats gått ner 30 kilo & kände mig som en ny människa, kunde tom börja springa..

    Men så började arbetet, vilket jag också var urglad för!! Var så less på att bara gå hemma.

    Men vilken trötthet, har nån som inte förstod den tröttheten jag hade..typ "det är ju inte så jobbigt att bara sitta där & ringa"

    Men det hade ju inte med det att göra. Den största grejjen var ju att komma ut bland folk igen!!!

    Ja iaf, helt totalt färdig när jag kom hem!!

    Har ju en underbar sambo, så maten var alltid klar men sen stupade jag i säng.

    Å i och med det så gick jag upp 14 kilo på 3 månader!!!

    Så ja, nu är jag där & på G med VV igen=)



    Det jag vill säga är att du bryr dig, du tar tag i det..vilket inte jag gjorde. Å det ångrar jag ju grymt nu!

    Men du har iaf tänket, och det är kanon bra!!

    Ge inte upp, du kan inte räkna med att du orkar lika mkt nu på ett tag..o du får tänka på att du rör dig på jobbet också.

    Kram gumman, tänker på dej

    2008-10-04 | 18:29:27
    Bloggadress: http://gullmalva.blogg.se/
  • Helena säger:

    Hej!

    Du klarar detta, du har varit superduktig hela året så vad gör lite bars & grejer??

    Ha det bra!

    kram

    2008-10-04 | 22:45:00
    Bloggadress: http://Titti40.wordpress.com
  • Ann säger:

    Hej Anna!



    Det klart att det kan kännas jobbigt med allt vad ett nytt jobb innebär, hela ens existens blir ju som liksom annorlunda... och sug på nåt gott, tror jag, vi alla får leva med lite till å från genom livet - det hör kanske lite till? (oss tjejer?)

    Jag vill bara att du ska veta att du är en toppentjej fastän din tillvaro blivit lite annorlunda med jobb å allt. Får du bara jobba och få in rutinen med det livet så kommer det att kännas bra mycket lättare, tror jag. Det är som det är med det mesta; när man är mitt uppe i det känns det så jobbigt, men helt plötsligt står man där och allt känns så mycket lättare och bättre! En helt ny värld har öppnat sig!

    Gå och ge din fina familj en riktig stor kram! (när dom vaknar imorgon så klart) och sköt om dig!

    Ses vi på öppna på måndag?

    Kram kram från Ann

    2008-10-04 | 23:15:27
  • Ner40kg säger:

    Uscha, jag förstår precis hur du känner, men du får se tillbaka på året som gått och inse - trots att man är ledsen, lite trött på det hela och besviken - att herregud, vilken år du gjort! Vilken förebild du är!



    Jag såg att du och jag började samma dag, den 10/1, båda i VV, och du har gått ner de 40 kilo (på ett år!) jag ska gå ner. Du har gått ner 40, jag har gått ner 10. Inte så att jag vill klanka ner på mig själv, haha, men du är verkligen värd all pepp i världen för oj, vad du är varit duktig!



    Alla har vi svackor, och du kommer ta dig ur din! Du tar dig ut och motionerar, du har knappt gått upp en enda gång och du... ah, herregud, jag är så imponerad av dig!



    Hoppa upp på hästen igen, ge godiset ryggen (vi vet ju att det bara är elakt mot oss - högt blodsocker och ett beroende utan dess like; endast elakt) och ta nya tag!



    Du klarar det alldeles utmärkt!



    Många kramar

    2008-10-05 | 00:36:24
    Bloggadress: http://ner40kg.blogg.se/
  • camilla säger:

    Jag kan bara hålla med vad de andra skrivit:) Du är ju såå duktig och det gör inte så mycket omd et blir så där ibland. Och det vet du nog själv oxå ,men visst är man i en svacka så är ju allt jobbigt :( Tror på dig! du kommer att ta dig ur den här svackan fortare än du anar.



    Kram

    2008-10-06 | 08:25:29
    Bloggadress: http://www.hallonpajen.wordpress.com
  • Jenjo säger:

    Jag håller oxå med allt vad de övriga har skrivit. Svackor kommer alla in i, förr eller senare. Kämpa vidare. Du kommer att klara det! Huvudsaken man inte ger upp.



    STYRKEKRAMAR

    2008-10-06 | 10:38:04
    Bloggadress: http://matmotion.blogg.se/

Kommentera inlägget här: