Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

fredagkväll...

Kategori: Allmänt

...Sitter och kikar på idol med maken. Mätta och belåtna efter lite ugnsrostade grönsaker, potatisklyftor och mumsig fläskfilé. Laddar oxå inför en hel del jobb. Ska jobba lörd-torsd nu. Kommer nog bli lite tungt och inte så mycket träning som jag skulle vilja. Därför är jag lite nervös över att inte klara det här sista kilot tills på onsdag. Men jag ska verkligen försöka!!! :)

Har fått lite mer frågor och det tycker jag är jätteskoj så vi kör!

Helen undrar hur mycket jag vägde när jag började springa:
Jag började jogga lite grann i mars (om jag inte minns helt fel) och då vägde jag ca 97-98 kg. Det var tungt och jag klarade inte speciellt lång sträcka vill jag lova...
Hon undrar oxå om jag kommer fortsätta springa i vinter, vad jag tränar förutom jogging och hur jag vågar springa så sent på kvällen:
 Jag kommer att springa så länge underlaget tillåter det. Är det isgata så kommer jag köra crosstrainer istället. Det jag tränar förutom jogging är: powerwalk, styreträning, stavgång och sommartid även simning.
Mörkrädslan är jag tvungen att övervinna annars blir det för sällan. Det passar oftast inte att träna under dagarna när det är fullt upp med två små barn, jobb, hus mm mm. Därför tar jag ett djupt andetag innan och sen kör jag bara (och så ser jag till att det finns gatlyktor, hi hi)

Madeleine undrar om jag kan börja skriva checklista här på bloggen samt om det kommer en "dagens" snart:
Jag skriver gärna checklista här!! Är det fler som skulle tycka det vore intressant?!??
Inom kort lovar jag att det kommer en "dagens", var ju faktiskt ett tag sen. :)

Jessica undrar var jag får mina recept ifrån:
Dom flesta recepten kommer från mina två favoritkokböcker från Viktväktarna: "Lev livet lättare" och "Favoritkokboken" Sen är det även några som är mina egna!

Camilla undrar om jag aldrig äter av mina motionspoints:
Väldigt få gånger jag har gjort det. Under det här året har jag kanske haft 3-4 veckor (inte i rad) då jag inte har haft någon motivation alls och då har jag ju gått på minus så det skramlat om det. Men annars så gör jag det alltså inte. :)

Linda undrar om jag har börjat jobba på VV nu, samt om jag inte kan ta över vv i Sandviken eftersom den konsulenten ska sluta. ;)
Ja, jag hjälper till som kassör just nu. Har ingen lön eftersom det är en sån liten grupp. Men jag lär mig massor inför när jag ska ha "min egen" klass! 
Om jag trivs som konsulent sen, så skulle jag gärna ha fler klasser än den kvällsgrupp jag planerar i Tierp. MEN jag ska i mål och gå konsulent-utbildning först! :)

Nu har min käre make åkt och jobbat. Sista helgen med sina jobbarkompisar. Han har blivit förflyttad inom företaget. Så han kommer inte jobba helger längre. Plus att han kommer vara pappa-ledig till årsskiftet, så det är sista tre nätterna med "gänget" kan man säga! Jag ska jobba kväll i morgon och sen runda och börja kl 07 på söndag. Barnen kommer att sova hos min föräldrar i morgon och hundarna hos mina svärföräldrar. Så vår "lilla" familj kommer vara ganska splittrad i helgen. :( Hönsmamma som man är så känns det väldigt konstigt...Kommer kännas riktigt skumt i morgon natt när jag kommer hem, då är det bara katten som är hemma och väntar på mig...Men men, vi klarar det nog...

Nu ska jag sluta skriva annars är det väl ingen som orkar läsa detta inlägg! :)

Ha det så jättebra, vänner!!

-Kram och god natt-

Kommentarer

  • Erika säger:

    DU SKULLE BARA VÅGA SLUTA BLOGGA!!!!!!! Det är så himla kul att läsa den gumman!!!!!! Kram

    2008-11-07 | 22:11:19
    Bloggadress: http://erikasdays.blogg.se/
  • Ner40kg säger:

    JA! Checklista, tack! :)

    2008-11-07 | 22:36:57
    Bloggadress: http://ner40kg.blogg.se/
  • Helena säger:

    Hej vännen!

    Du får inte sluta blogga, det är så roligt att gå in här och läsa..

    Ha en trevlig helg fastän du ska jobba!

    kram

    2008-11-07 | 22:55:28
    Bloggadress: http://Titti40.wordpress.com
  • Sanna säger:

    hej vännen! Härligt det måste vara med alla dessa frågor. Det är ju ett stor bevis på att du lyckats och jag tycker du skulle satsa på att jobba innom VV. Fick ju själv en förfrågan men bara hjälpa till vid kassan om det behövdes. Men jag tänker säga nej för VV är för viktigt för mig just nu. Eftersom jag inte tycker om hur det tas hand om här, så känns det inge roligt. Jag hoppas bara att det kommer att bli bättre så man ökar sin motivationen att stanna på mötene igen. Men jag tror på dig Anna, du kommer att bli en bra sådan om det är de du vill. Så kan du komma upp hit sedan och berätta hur det ska gå till.

    kram på dig...

    2008-11-08 | 00:02:48
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Linda säger:

    Hej vännen!

    Jaa jag orkade läsa plättlätt, skulle knna ha läst mkt mer, du skriver så bra & det är såå roligt att läsa din blogg. Så tänk inte ens tanken på att lägga ner bloggandet;)



    Tack för svaret på min fråga..

    Dom kan skatta sig lyckliga i Tierp:)



    Kram Kram & lycka till med jobbet nu i helgen.

    Å kissen ska du inte underskatta, kan vara riktigt skönt sällskapfniss

    2008-11-08 | 07:24:19
    Bloggadress: http://gullmalva.blogg.se/
  • Mikaela säger:

    Ja checklista låter bra:-) heja heja....

    2008-11-08 | 07:25:27
  • Emma säger:

    Det vore kul att läsa din checklista så det får du gärna börja med =) Hoppas det går bra i helgen. Är säker på att du kommer klara ditt minus fast du jobbar så mycket. Du är så diciplinerad =) Kram

    2008-11-08 | 08:43:43
    Bloggadress: http://stompan.blogg.se/
  • camilla säger:

    Nää du får inte slita blogg vannen;)

    Och ja det vore kul om du kunde kör alite checklista så man kan få lite ny inspiration till lite annan mat:)

    Om man kanske skulle testa att inte äta sina motions points kanske?...hmmm

    Kram

    2008-11-08 | 12:29:28
    Bloggadress: http://www.hallonpajen.wordpress.com
  • Ner40kg säger:

    Tänkte det här med frågor... jag måste ju passa på att fråga; när du kommit in i en liten dålig fas (visserligen har du alltid gått ner) men hur har du motiverat dig när den "vanliga" motivationen (jag vill, jag ska, bättre hälsa, snyggare kläder, sånt där du vet) har tagit slut? Vad har du tänkt? Har du något knep för jag känner att varje gång jag fått en lyckad vecka är det som att jag slappnar av och poff går jag upp igen ;(

    2008-11-08 | 22:48:51
    Bloggadress: http://ner40kg.blogg.se/

Kommentera inlägget här: