Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Frågor och svar...

Kategori: Allmänt

....Det är riktigt roligt när det ramlar in frågor från er. Då får jag tänka till lite extra inför nästa inlägg samt att jag får bra ämnen att skriva om!

Catharina undrar om jag håller mina points strikt varje dag eller om jag har någon unnardag.

Svar: Under större delen av den här "resan" har jag hållit strikt på mina points varje dag. Knappt ätit av mina motionspoints och hållit mig till mina dagliga. Under perioden när jag skulle stå still i vikt för att blodtrycket spökade och jag var yr, förkyld och trött i kroppen hade jag en eller max ett par dagar i veckan då jag åt tex. efterrätt eller ngt gott godis! :) När jag har nått min målvikt är tanken att jag ska ha en "mys"-kväl i veckan då jag äter ngt som jag tycker är riktigt gott och verkligen njuter av!!!

Camilla undrar vad jag gör för att gå ner så mycket på en vecka.

Svar: Hmm... Det jag kan komma på är att dom veckorna jag går ner 1 kilo eller mer, är dom veckorna jag känner mig riktigt taggad, tränar regelbundet över hela veckan med olika pass och puls. Jag tror verkligen på att kroppen får en högre förbränning om man använder sig av olika motionsformer med olika intensitet, jämt fördelat över veckan. Sen går veckan extra bra med en matplanering samt MYCKET vatten. OCH så jälvklart att jag håller pointsen varje dag! Så om allt stämmer, dvs POSITIVA TANKAR, BRA MOTION, MYCKET VATTEN OCH BRA MAT så har det gått riktigt bra! :) Ska påpekas oxå att alla är vi ju olika och jag kan ju bara prata för mig själv.

Hoppas ni är nöjda med svaren.. :)
Idag har jag flängt som en tok som vanligt. Varit och kastrerat katten, samt handlat och tvättat mitt gigantiska täcke hos min mormor (det får nämligen inte plats i en vanlig tvättmaskin). Nu har vi precis ätit lite kvällsmat. Blev kassler idag. :)
Efter vi har nattat barnen och jag har tittat på "Du är vad du äter" så är det dags för min "yoga" dvs. JOGGINGEN! Ska utmana mig själv idag så jag hoppas verkligen att det inte är så halt!!

Ha en fortsatt trevlig torsdag, mina vänner!

-kram-

Kommentarer

  • Ann säger:

    Hej Anna!



    Grattis till viktnedgången som du gjort, jag anser att du ju redan är i mål!!! Nå't hekto hit eller dit... Jag tycker, som jag sagt till dig tidigare, att du är en otroligt glad och snäll tjej oavsett vikt... men jag följer dig på din resa här och stöttar dig i det du gör. Å, så kan jag inte låta bli en liten "pekpinne" (som du kanske inte vill ha, men jag vill bara ditt bästa. Nu låter jag som en riktig mamma, det är jag ju visserligen men inte din... ;) : -Tappa inte fotfästet, varken "åt det ena eller det andra hållet", när du kommer i mål.

    Sköt om dig! och inga brutna armar eller ben när du springer nu!

    Kram kram från Ann

    2008-11-06 | 21:01:59
  • Sanna säger:

    Jag gör likadant äter nästan aldrig mina motions points, man känner liksom sig duktigare då. Du är helt klart en förebild för mig ska du veta...

    Kan jag få länka dig,Det blir ju bara att jag missar så mycket annars. =)



    kram på dig...

    2008-11-06 | 21:48:51
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Åsa säger:

    Kul att du tar upp såna frågor jätteintressant att läsa. TACK!

    2008-11-07 | 08:04:52
    Bloggadress: http://www.sotsaken.blogspot.com
  • camilla säger:

    Tack för svaret :)

    Här kommer en fråga till ;)

    Äter du aldrig av dina motionspoints?



    Kram

    2008-11-07 | 10:17:08
    Bloggadress: http://www.hallonpajen.wordpress.com
  • Jessica Lindell säger:

    Jag har också en fråga..

    vart hittar du alla dina spännande recept??

    :)



    kram

    2008-11-07 | 11:06:21
    Bloggadress: http://www.jessicalindell.blogspot.com

Kommentera inlägget här: