Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Lite tankar om BMI...

Kategori: Allmänt

...Var precis inne på en sida som räknar ut ens BMI. Det har förändrats lite om jag säger så...När jag skrev in mig på viktväktarna hade jag ett BMI på 39,1 och nu har jag ett BMI på 28,1. 

För att vara normalviktig ska man ju inte ha över 24,9 men jag är ju på väg dit! :) Man lider av övervikt om man har mellan 25-29,9 fetma ligger på mellan 30-40 sen är det svår fetma efter det, dvs 40 + (Där har man ju tyvärr också  befunnit sig)

Men det här med BMI håller ju läkare mfl på att stirra sig blinda på! Man kan ju inte bara titta på BMI, man måste ju se hela personen, för någon som är lika lång som jag och väger lika som mig, ser ju inte likadan ut som mig och har en helt annan syn på sin kropp och har ju oxå en annan hälsa än jag... Det är ju mycket som spelar in...

...Men visst vill jag ha ett normalt BMI...men även må och känna mig fantastisk i övrigt!! :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: