Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Marias cheesecakeglass 4p/bit

Kategori: Recept




8 bitar

3 ägg
1½ dl strösocker
100 g färskost
1 burk kesella
1 tsk vaniljsocker
4 digestivekex, smulade

Vispa äggulor och socker poröst, blanda ner färkost, kesella och vaniljsocker. Vispa äggvitorna till hårt skum och vänd ner i ostmeten. Häll hälften av de smulade kexen i en rund form. Häll glassmeten över. Strö resten av smulorna ovanpå. Ställ i frysen minst 12 timmar. Låt tina i rumstemperatur ca 30 innan servering.

Servera med färska bär och frukt.

Kommentarer

  • Cornelia Eriksson säger:

    Åh herregud så gott. Det skall jag tillaga minsann

    2008-07-14 | 17:44:49
    Bloggadress: http://www.mia-caramia.blogspot.com
  • Jeanette säger:

    Jag har gjort den och den var supergod!



    Jag vill bara veta om du använde dig av lättkesella och philadelphia light ost när du räknade pointsen?



    Kan rekommendera den varmt :-)

    2008-10-27 | 13:06:32
  • Anna säger:

    Hej Jeanette! Ja jag använder light-produkter till den här cheesecaken. Kul att du tyckte om den! :)/blogginnehavaren

    2008-10-27 | 17:56:30
    Bloggadress: http://annaspoints.blogg.se/

Kommentera inlägget här: