Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Glassbilen...

Kategori: Allmänt

...har nyss varit här! Jag och barnen rusade ut, hi hi. sonen fick inte ens några skor på sig. :) Blev mycket mini-glassar. Barnen ville ha musse-pigg glassar (dom ligger på 4 points) Sen köpte jag mini-sandwish och mini-marängcup (dom ligger på 2p/st) MUMS!! Älskar verkligen glass!!! Men jag får inte äta nån idag för jag har slut på points eftersom jag åt den där mörka chokladen tidigare. Men det är ju en dag i morgon oxå! ;D

Maten har varit okej idag, och jag har ju fått förfrågan om att skriva ut mer recept! Men jag tycker själv att jag är inne i lite av en svacka. Älskar att laga mat och prova nya recept men älskar också bara stekt kött o klyftpotatis, rätt upp och ner!! Och det är ju inte så mycket att skriva ner här!! :)

Men idag har jag ätit kesoröra med pot till lunch igen (och det blir nog det i morgon också).
Till kvällen exprimenterade jag dock litegrann. Jag hade tagit upp lövbiff... Blandade ihop mosad banan med hackad röd paprika och så spiskummin, gurkmeja, citronpeppar och lite salt. Skulle egentligen vara saffran och salt och peppar som kryddning, men jag hade ingen saffran (trodde att jag hade det, men icke). Blev helt okej, men nästa gång blir det lite midre paprika och ett tillägg av vitlök! :)

Nu ska jag ut med hundarna en sväng och sen blir det nog lite film med gubben!!

Natti natti

Kommentarer


Kommentera inlägget här: