Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

22 points...

Kategori: Allmänt

...Nu när jag gick under 80 kg idag så är det dags att dra av en point/dag. Så nu är det 22 points som gäller!!

Igår var vi ju ut till mamma och pappa och åt grillad fläskfilé med färskpotatis! Så gott. Jag är en riktig "kött och potatis-tjej" :) Men till det här goda så provade vi en sås ur VV-kokboken "Lev livet lättare" (som enligt min mening är en av de absolut bästa kokböckerna). Den var verkligen jättegod och självklart delar jag med mig av receptet i nästa inlägg!! :)

Nu på eftermiddagen har min storasyster varit här med sina små tjejer...Det var kul, det är alldeles för långt mellan gångerna tycker jag!!

Dagens mat har väl varit okej. Gjorde en pytt med lite allt möjligt till lunch. bl a VV-chorizo och pot. - 6 p - och till middag blev det mumsig sötsur gryta med vitkål - 7p -

Ja, det måste jag ju tillägga oxå...VITKÅL... I LOVE IT!! Jag har upptäckt att jag äter det varje dag! Utan att ens tänka på det! Jag har i det i sallad eller i gryta eller wok och köttfärsås. Har börjat gjort sallad med strimlad vitkål, riven morot och apelsin-"fileér" och det är riktigt gott!!! Jag åt t.o.m vitkålssallad till frukost idag, ha ha

Idag har jag inte motionerat. Första dagen på väldigt länge faktiskt! Fick för mig att jag skulle vila idag!

Nästa vecka blir det nog striktare än vanligt på både mat och motion- fronten. För nästa lördag (den 19:e) åker ju vi till Danmark i en vecka och då ska jag unna mig en del (åtminstone någon gottebit och en port. strips), och för att kunna göra det med gott samvete så måste jag hålla igen ordentligt åtminstone en vecka innan! :)

Nu är det bara en halvtimme innan hell's kitchen börjar och då ska jag ta mig en liten chokladbit, hade jag tänkt!

Natti natti//Anna

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Jag är också helt frälst i vitkål =) Använder ofta det istället för sallad eftersom sallad inte håller sig lika bra.

    2008-07-11 | 08:29:57
    Bloggadress: http://stompan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: