Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Vad göra?!?!...

Kategori: Allmänt



Vår katt Maison!!! Vi kanske inte kan ha honom kvar!!! Vi vet varken ut eller in! I början var allt jättebra. Han var rumsren redan när vi fick hem honom vid 9 veckor. Han blev könsmogen redan vid 4 månader och började pinka inne... Speciellt i min o Eriks säng, samt sonens säng, vi kastrerade honom. Nu är det en månad sen operationen och han pinkar fortfarande. Speciellt i sonens säng.... Ringde till vet. som tipsade om ett medel som heter Feliway. Köpte det idag på apoteket (svindyrt) plus att vi även möblerade om och bytte madrass! SÅ när vi är mitt uppe i nattning av barnen, sätter sig katten MITT FRAMFÖR ögonen på mig och pinkar i SOFFAN!!! OM han bara kunde förstå att han gräver sin egen grav!!!?? BLir SÅ besviken och ledsen!! Nu har vi grindar, galler och överdragsskydd överallt i hela huset, känns det som! Jag blir galen!!!

 

Som sagt -vad gör man?!?!?!

Kommentarer

  • Sara säger:

    Hejsan! Jag brukar läsa här lite från och till men har aldrig kommenterat. Jag tycker verkligen du är jätteduktig!



    Iaf, jag har själv tre katter och vill bara skriva att det kan ta ett bra tag tills kastreringen börjar verka (ca 6 månader), samma sak med Feliway. Förstår att det är frustrerande med en katt som kissar överallt.



    Katter gillar inte citron, så om han kissar tex på golvet, så gnugga lite med citron efter du tvättat, så kommer han förmodligen inte kissa där igen.



    Hoppas det löser sig!



    Hälsningar,

    Sara

    2008-12-17 | 23:51:08
  • Susanne säger:

    Men vad du än gör - använd INTE klorin och sånt för att göra rent, det brukar katter gå igång på och går alltså precis dit du inte vill att de skall gå!!



    Tråkigt med sånt här annars, jag har haft tre katter i mitt liv varav en är kvar nu och jag har lyckligtvis sluppit detta problemet.

    2008-12-18 | 06:23:23
  • carro säger:

    Stackars er med en kissande katt!

    Jag har inte haft det problemet med mina två svarta katter men jag hade reagerat precis som du om de hade börjat kissa överallt.

    Nu när jag tänker på det så HAR ju faktiskt den ena kissat i min sambos väska en gång...



    vi undrar fortfarade varför :)

    2008-12-18 | 07:48:39
    Bloggadress: http://carro1983.blogg.se/
  • Nenny säger:

    Näe det lät ju inte så kul. Tyvärr har jag inga bra tips att ge dig. Men jag är säker på att det går att lösa på nåt sätt.



    Kram

    2008-12-18 | 08:07:18
    Bloggadress: http://nenny.bloggagratis.se/
  • camilla säger:

    Ja du jag känner igen mig. Våran katt gjorde oxå så där nästan direkt.Vi har en hona och vi har inte steriliserat henne. Men hon kissadei alla fall lite överall,fast bara på golven. Så jag tog och hällde vitpeppar på dessa ställen.Hjälpte ett tag sen började hon igen!!! Och man blir precis tokig!!! Så då öppnade vi vårnan kattlucka som vi har,så hon kan gå ut så när hon vill och nu så har hon inte pinkat inne en enda gång. Så för våran del var det någon slagt protest på att hon ville minsann inte vara inne utan ute,så då satte hon sig att pinka.

    Har ni haft honom ute? Låt han vara mer ute isåfall.... Det är vad jag kan ge för råd och vitpepparn då ;)^

    Hoppas det löser sig.

    Kram

    2008-12-18 | 12:29:29
    Bloggadress: http://www.hallonpajen.wordpress.com

Kommentera inlägget här: