Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Oj oj...

Kategori: Allmänt

...Har precis varit ute och JOGGAT!!! Var ju sååå längesedan!! Underbart var det och som tur var, inte så halt på vägarna heller.
Det har känts som om jag gick ner i en svacka i och med målgång. Kom av mig lite liksom.
Nu känns det iaf som att jag är tillbaka på banan. Jobbigt med sockerberoendet bara, men jag vet ju att jag kan! :)

Frågan är bara hur den här svackan har påverkat min jämnvikt?! Vad säger vågen på onsdag?!?!

Idag har jag varit ledig. Var in till Valbo på förmiddagen med dottern. Köpte grejer till julkorten och tröja och kofta till jul till mig. På eftermiddag har jag pyntat lite och lagat riktig mat, med det så menar jag att jag hade tid att laga mat samt att jag hade planerat innan vad det skulle bli. Inget halvfabrikat som man tar fram i sista minuten för att man inte hunnit tänka på kvällsmaten.
Idag blev det iaf kycklingfilé som jag gjorde i ugnen. När den var färdig hällde jag bort vätskan från formen, la sedan tillbaka filéerna och hällde över en sås gjord på Milda mat extra, vatten, kycklingfond, soya, riven vitlök, lite mango chutney och lite curry. Över det hela strödde jag sedan lite flagad mandel och 17% riven ost. Till det serverade jag ris och kokta grönsaker.
Jag åt 1½ dl kokt ris till kycklingen (duoval) och såsen. Det hela slutade på ungefär 7,5 point.

Det är ett par som frågat om jag inte ska ha lite julledigt snart. Men det är väldigt intensivt på jobbet nu, fram till den 4:e advent sen lugnar det sig och jag får vara lite mer ledig. Det är väldigt roligt på jobbet, men min kropp är väl fortfarande ovan efter alla år hemma (för jag hoppas verkligen att det INTE är fibro som jag känner av) och det är därför jag blir så slut!!?

Nej, nu är det dags för duschen och sedan kudden. I morgon ska jag ut och jobba kväll, så jag kikar väl in här under förmiddagen! :)

KRAM och GOD NATT//Anna

Kommentarer

  • Jessica Lindell säger:

    Du är såå duktig som jobbar på och att du orkar..

    :)



    Kram

    2008-12-01 | 23:06:18
    Bloggadress: http://jessicalindell.blogspot.com
  • Mia säger:

    Hoppas du känner dig mer uppåt nu! Ni är väl friska? Lite snoriga här....

    Kram från storasyster

    2008-12-03 | 15:26:08

Kommentera inlägget här: