Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Mjukisbrallorna är på...

Kategori: Allmänt

...och sminket är borttvättat! :) Måste skynda mig att skriva nu för snart ska min käre Erik ha datorn. Vi slåss nästan om den nu när vi har varit utan i ungefär en vecka! hi hi

Bilder får ni tyvärr vänta lite till med. Men jag lovar att det snart kommer jul och kalasbilder! :)

Nu till det jobbiga!!! Skrev ju igår att jag inte räknat points för fem öre nu över jul... Jag har tänkt att det gör inget, det tar jag tag i ALLRA SENAST den 1 januari! Men igår började jag känna en sak....och i morse var det ett FAKTUM! Det märks på mina byxor att jag har ätit HELT FEL, visst tänkte jag väl att det är stor risk att man går upp lite. Men jag trodde ALDRIG det skulle kännas och synas så HÄR MYCKET!!!!! Panikångesten var ett faktum!!! Det kanske låter larvigt, men jag tycker det är jättejobbigt. Jag som är sååå nära att bli guldmedlem ska väl inte hålla på och gå UPP i vikt! Jag har kämpat så hårt detta år!!! Samtidigt vet jag ju att jag KAN och att jag ALDRIG kommer att väga så mycket som jag gjorde förr!!
Nu när jag verkligen hade bestämt mig för att jag FICK äta, så tar "sockerhjärnan" över och jag äter för mycket! 
Man är ju så dum!!!!  Då har ju allt det där goda inte varit värt någonting, om man bara ska må dåligt över det!! Eller hur?!?!?


Natti..

Kommentarer

  • Helena säger:

    Hej vännen!

    Håller med dig! men vi får ta tag i detta efter helgerna, då kör vi så det ryker..

    Ha en fortsatt trevlig helg

    kramiz

    2008-12-27 | 21:59:05
    Bloggadress: http://Titti40.wordpress.com
  • Ann säger:

    God fortsättning på er! å grattis till Elias - storgrabben!!!



    Man får äta som du (å jag me'!!) gör, man behöver inte må dåligt över att man äter och inte heller över att man mår dåligt!! Jag vet inte hur vv- tänket lyder, men jag kan bara gå till mig själv och det är att ät å må bra, rör på dig så ordnar det sig. Det är bara periodvis (över en natt eller så) som man känner sig lite "svullen å puustig" när man ätit "för mycket" - det försvinner. Så jag tycker visst att allt det goda har varit värt någonting - bara du inte tänker tanken ens att må dåligt efteråt.



    Du är en otrolig solstråle och jättejättefin, Anna! Glöm aldrig det!



    Hoppas Elias får en rolig dag imorgon! Ge honom en stor kram från oss!

    Kram kram

    2008-12-27 | 22:35:03
  • Nenny säger:

    Man måste ju kunna ha sådana dagar. Men det handlar ju om att komma tillbaka igen. Det är svårt för oss alla. Men det är bara att ta tjuren i hornen och sätta igång.

    Blicka framåt! Håll huvudet högt! Kämpa kämpa kämpa!!

    =)

    Kram

    2008-12-28 | 07:21:04
    Bloggadress: http://nenny.bloggagratis.se/
  • camilla säger:

    Ja du jag är precis likadan ;) har nu ätit i 2 veckor snart och jag går oxå i mina mysbrallor :)

    Men jag tartag i detta efter nyår och jag vet att du klarar detta du oxå.

    Man måste få unna sig annars orkar man inte fortsätta. Men jag förstår inte varför vissa har så lätt för att gå upp? Jag tror säkert jag har gått upp minst 2 kg.

    Och ändå har jag rört på mig VARJE dag! Och kört spinningpass.

    Ja ja vi får se vad vågen säger....Uha mig

    Men vi ska klara detta eller hur gumman?

    Kram

    2008-12-28 | 14:05:03
    Bloggadress: http://hallonpajen.wordpress.com
  • Linda säger:

    Ja jag är oxå exakt likadan..men jag gick hela vägen...från maj har jag gått upp 20 kg av mina 30 jag gick ner på 5 månader:(

    Jag har mått så pissigt över det de sista dagarna & nu när jag varit & kollat på kläder ska vi inte prata om!!



    Men jag vet att du klarar detta, det är bara en liten svacka just nu..å man måste få unna sig under en kortare tid.



    Du är ju min förebild i detta...å kommer alltid vara det.



    Kram

    2008-12-28 | 23:37:38
    Bloggadress: http://gullmalva.blogg.se/
  • Kattis säger:

    Att det ska behöva vara så lätt att trilla dit om även för en liten stund. Hade inspiration före jul men har varit lite mycket mat och godis. Skönt att det är vägning i morgon och sen får det bli räkning och vägning för fulla muggar.

    Ha en riktigt skön nyår och grattis till din viktnedgång och buss på extra kilona efter nyårsafton. Du är en inspiration.

    Kattis

    2008-12-29 | 16:15:55
  • Cornelia säger:

    Jag förstår precis vad du menar. Det är galet vad sockerbegäret kan ta över fast man inte alls vill det. Och det värsta som jag känner är att även om jag säger till mig att jag tillåter mig själv att äta som det blir så när jag väl känner det på kläderna, som jag också gör nu, så känner jag mig så jäklar misslyckad! Vissa kan verkligen tillåta sig att äta vad de vill över exempelvis julen och så kanske de har gått upp max ett kilo. Medan jag lätt går upp 3-4 kilo på samma tid. Suck. Lösningen tror jag är att göra lite som du redan gjort i inlägget här ovan. Se på hela din resa. Ta fram före-bilder och inse att det du har åstadkommit är fantastiskt, några kilo upp under julen kommer att rinna av dig på ett kick. Du är grymt duktig! Det du har åstadkommit är det inte alla som klarar. Kör hårt.

    Kram och pepp på dig

    2008-12-29 | 21:42:04
    Bloggadress: http://www.mia-caramia.blogspot.com

Kommentera inlägget här: