Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Duktig idag...

Kategori: Allmänt

...Är riktigt stolt över mig själv idag, faktiskt!! Har gått såå bra på jobbet idag med att stå emot alla frestelser!! :) Började dagen med att sätta plastfolie över alla godiskålar och kakfat i köket på jobbet, så att jag inte bara kan hugga en när jag springer förbi! Funkade jättebra! Sen till frukost lyckades jag stå emot både det underbara frasiga vita brödet vi har på jobbet (typ ciabatta). Tog en skiva grovt bröd med lite skinka och gurka på, till det smaskade jag i mig ett kokt ägg och en banan.
Lyckades sedan stå emot mazarinkaka, som låg och ropade på mig, o fast det bara var jag och mazarinen i det rummet, så stod jag på mig. hi hi. Klapp klapp på axeln! :)
Till lunch valde jag kokt potatis med laxgryta istället för flottig köttfärslimpa med gräddsås.
Och till middag åt vi favvomaten och hade familjemys med tända ljus: Helstekt fläskfilé med klyftpotatis och varma grönsaker! Såå enkelt och gott!!

Som ni märker är jag väldigt nöjd över min mat-dag! :)


Nu, mina vänner... vill jag bara förvarna om att jag kommer vara ganska "tråkig" nu fredag-söndag! Jag kommer nämligen att jobba vääldigt mycket nu!! Blir nog 11-12 timmar varje dag, typ... Det är tur att man jobbar med så helsköna människor!! Det är ett stort plus när man är ifrån sin familj, tycker jag. Att man trivs med dom man jobbar med, å det gör JAG! :)


Nu ska jag ta och sjunka ner i soffan med ett päron och en mandarin! :)

Ha det så gott, så "ses" vi snart!!!! Det lovar jag!

KRAM// Anna

Kommentarer

  • Jessica Lindell säger:

    Du är duktig som jobbar för fullt..





    Receptet på kesoplättar:



    2ägg



    3msk dinkelmjöl



    1 liten burk keso





    Massor av kardemumma och kanel, jag använder säkert en msk av vardera



    Blanda alla ingridienser i en bunke.

    Stek i smör på medelvärme, de kräver ganska lång sid på första sidan, lyft kanterna innan du försiktigt vänder dem.



    Receptet räckte till både mig o min mamma



    kram

    2008-12-04 | 21:29:20
    Bloggadress: http://jessicalindell.blogspot.com
  • Smilla säger:

    Oj va du varit duktig idag =) Själv har jag bakat lussekatter och ätit två sycken ( en mer än tänkt). Smart det där med att sätta plastfolie på skålarna, det är super lätt att bara ta utan man nästan vet om det själv.

    Ha nu en trevlig helg med massor av jobb och trevliga arbetskamrater.

    2008-12-04 | 21:40:16
    Bloggadress: http://smillasplats.blogg.se/
  • Veronica säger:

    Åh vad du är duktig!

    Blir verkligen peppad av dej ;)

    Ha en bra helg!

    2008-12-04 | 21:44:51
    Bloggadress: http://thundernia.blogg.se/
  • Ner40kg säger:

    Du är bara så duktig! :D mååånga kramar!

    2008-12-04 | 23:28:03
    Bloggadress: http://ner40kg.blogg.se/
  • Mikaela säger:

    Ja du ska klappa dig på axeln, duktigt att stå emot när dom där rackarna ligger och ropar på en.

    Jobba inte ihjäl dig i helgen.

    2008-12-05 | 08:09:39
  • Jessica Lindell säger:

    skrev fel på receptet, hade titta fel. mamma hade bara puddra lite lätt kardemumma och kanel. såå du vet..



    kram

    2008-12-05 | 09:29:21
    Bloggadress: http://jessicalindell.blogspot.com
  • Sanna säger:

    Hej vännen! Jag tycker du är duktig hela tiden, jag skulle aldrig klara av att jobba med att ha sådant framför mig hela tiden...Du är jätte duktig och du har lyckats..

    trevlig helg vännen

    2008-12-05 | 11:04:37
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Linda säger:

    Ja men visst gör det mkt, jag hade aldrig varit kvar på mitt jobb om det inte vore för alla härliga arbetskompisar!

    Vi har ju så kul ihop & endel av dem har blivit nära vänner.

    Det gör väldigt mkt på en arbetsplats tycker jag.



    Kram

    2008-12-05 | 17:49:44
    Bloggadress: http://gullmalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här: