Livet enligt Anna

Följ min vardag med kost, träning, motivation, studier, kärlek och mammaliv!

Yoghurt-sås

Kategori: Recept

Ofta så gör jag en yoghurtsås till min mat. Den passar till precis ALLT! Inget speciellt med den alls. Men det blir gott, fräscht och inte så torrt.

Jag använder mig av naturell lätt-yoghurt 0,5% som säljs på 1-liters förp.

*Till den blir det oftast lite sweet chili-sås, salt, peppar och persilja ev. lite lite honung.

*Varierar ibland och tar vitlök och gurka istället för sweet chili.

*När det är fisk så brukar jag byta ut persiljan mot dill.

Lätt och enkelt och 0,5-1 point ungefär! :)

Kommentarer

  • Coyntha säger:

    Tack för svaret!! ;) Bara en sak till: är det kallt eller varmt sås?



    Du är välkommen till min blogg! ;)



    kram

    2008-08-08 | 22:57:32
    Bloggadress: http://coyntha.wordpress.com/
  • Linda säger:

    Vad god den lät!

    Måste jag testa nån gång=)

    2008-08-09 | 19:16:28
    Bloggadress: http://gullmalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här: